Nej, nej använd aldrig propylenglykol, bara etylenglykol.Använd vanlig propylenglykol...
Det finns ingen anledning att använda etylenglykol istället för propylen!!!Nej, nej använd aldrig propylenglykol, bara etylenglykol.
Som "Pitabroed" säger, blanda inte heller röd med någon annan färg, den är inte blandbar med någon annan än röd
Men alla fabrikat röda är blandbara OM det inte står något annat på flaskan.
Om man blandar dessa bildas en grå/brun sörja som det är ett hel... att få bort, jag VET för jag har blivit drabbad.
Det var inte jag som blandat, det var ägaren före.
Och enl. glykoltillverkare är det blandningen som är orsaken.
Jag har ingen aning vad som skedde kemiskt, vet bara slutresultatet, och att det var ett vanligt problem på den GMverkstad som jag hade kontakt ned; eftersom nya GM bilar har röd glykol orginal, och ägare slår i blå eller grön för den är lättare att få tag på.
:hmmmm:Det finns ingen anledning att använda etylenglykol istället för propylen!!!
Som du själv säger..Propylen glykol är lättare att få tag i, varför då riskera att inte få tag i den då du står ute i skogen med läckage och närmaste mack inte säljer etylenglykol??
Tycker klart och tydligt du skriver att propylenglykol är lättare att få tag på!!Jag har ingen aning vad som skedde kemiskt, vet bara slutresultatet, och att det var ett vanligt problem på den GMverkstad som jag hade kontakt ned; eftersom nya GM bilar har röd glykol orginal, och ägare slår i blå eller grön för den är lättare att få tag på.
Vet inte var du kan utläsa detta "...propylenglykol är lättare att..." inte så noga heller, inte viktigt i det helaTycker klart och tydligt du skriver att propylenglykol är lättare att få tag på!!
Sen tror jag du fått det här om sorterna om bakfoten..Det finns 2 sorter..inget annat..det som skiljer dem åt är tillsatserna..Färgen är oviktig i sammanhanget eftersom tillverkarna själva väljer färg vid tillverkningen,,glykolen i sig är färglös!! Så gå aldrig efter färgen..Det kan skilja sej ordentligt beroende på var den blev inköpt..
Båda typer av glykol är blandningsbara med varandra, men det är inte säkert att de olika tillverkarnas tillsatsmedel är det