Jag har ett problem med att skotern varvar på gränsen till för mycket.....
Det är en rave 670 big pipe..... tra:n står redan nera på 1 men den varvar ändå kring 8000....
primären renoverad...gjorde ingen skillnad... sek under pågående renovering....
om jag släpper på förspänningen ett snäpp (från B1 till A1) så ska den ju växla mer å varvtalet sjunka...
men nu till min fråga om jag släpper sek fjädern ett snapp sabbar jag nått annat då ???..
tex belt squeezing (kom inte på nån bra översättning)...
enligt den här artikeln så kommer ju den bli lägre http://www.snowtechmagazine.com/articles/2001/clutch/cltchtun.php
eller gör ett snäpp inte nån större skillnad på den..... vill ju inte gärna slira på remmen.....
är det nåt mer som påverkas negativt om man ändrar förspänningen ????
Bästa vägen kanske skulle vara att skaffa nya armar i primären som är på viktbara + en ny primärfjäder..
men jag har kollat lite å dom verkar va rätt så dyra....
Att tillägga är väl att det har varit så här sen jag köpte den då den gått typ två sässonger ...
Mvh/Mattias
Det är en rave 670 big pipe..... tra:n står redan nera på 1 men den varvar ändå kring 8000....
primären renoverad...gjorde ingen skillnad... sek under pågående renovering....
om jag släpper på förspänningen ett snäpp (från B1 till A1) så ska den ju växla mer å varvtalet sjunka...
men nu till min fråga om jag släpper sek fjädern ett snapp sabbar jag nått annat då ???..
tex belt squeezing (kom inte på nån bra översättning)...
enligt den här artikeln så kommer ju den bli lägre http://www.snowtechmagazine.com/articles/2001/clutch/cltchtun.php
eller gör ett snäpp inte nån större skillnad på den..... vill ju inte gärna slira på remmen.....
är det nåt mer som påverkas negativt om man ändrar förspänningen ????
Bästa vägen kanske skulle vara att skaffa nya armar i primären som är på viktbara + en ny primärfjäder..
men jag har kollat lite å dom verkar va rätt så dyra....
Att tillägga är väl att det har varit så här sen jag köpte den då den gått typ två sässonger ...
Mvh/Mattias