Sekundärvariator uppspänningsbult (mxz)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Det ska tydligen finnas ett verktyg så man kan öppna sekundärvariatorn, hur ser verktyget ut och vad är det för gänga ifall man skulle vilja tillverka en själv? Har tyvärr skotern några mil bort och det kändes jobbigt att åka ner och mäta sen upp till stan igen för att köpa prylar ;)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Tackar! För visst går det att plocka loss remmen utan det där verktyget men fyy va tungt det var. Det verkar vara riktigt kaxig fjäder i sekundären...men skam den som ger sig jag provade ett par ggr å ta loss och få på remmen iförrgår bara för att testa i garaget. Men det är under optimala förhållanden, inte så kul när man är frysen å det är mörk då kan jag tänka mig att man svär lite grann :)

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Haha nja känns som att jag vill ha kvar den ;)

Jag är ingen jultomte, men jag skulle kanske kunna kopiera den på ett papper å skicka den :p

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Nää kanske inte men jag ska inte sätta en fot hos ÅF så det blir som så jobbigt då...

renegade 1000

Aktiv medlem
22 jan 2006
82
0
6
norrland
Nää kanske inte men jag ska inte sätta en fot hos ÅF så det blir som så jobbigt då...
Jag måste ju få fråga. VAD ÄR DE SOM BLIR JOBBIGT?? Har du INTE RENT mjöl i PÅSEN eller vad:hmmmm2:.D är väl bara att GÅ IN o beställa en "ÖPPNARE" till sekundärvariatorn d kan väl INTE VARA JOBBIGT,ELLER?? Jag tycker d låter lite skumt d dära men d är ju min mening.FINNS väl INTE en enda ÅF som tycker d skulle vara konstigt att beställa grejer till en skoter:laugh:

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Måste fråga vad fan du tänker för banor?! LÄR DIG ATT FRÅGA OM FAKTA FÖRE DU ANKLAGAR NÅGON!

Jag vill inte gå in där för att dom snackar rent skit, jag beställde en par delar och inget av dom priserna jag fick veta före stämmde när jag skulle betala och kan dom inte ens ge priser som överensstämmer så undrar man...så är det! Är det något mer du vill veta?! Förresten jätteskumt att jag inte vill beställa en uppspänningsbult han kanske har stulit skotern...........!

Last edited: