Har nyligen införskaffat en Commander Limited, 600 E-TEC som gått 400 mil.
-Skotern är tagen i drift november 2015.
-Inkörningsinspektion är gjord 2016 i april när maskinen gått 54 mil.
-En första service är gjord i april 2018 vid 225 mil.
-nästa service är gjord av firman jag köpt den av i november 2022 vid 398 mil.
Tänkte börja gå igenom skotern och serva den i egen regi framgent.
Återkommer kring detta.
Fråga 1:
Vad bör jag kolla av innan jag börjar köra längre sträckor med skotern?
Insprutningsolja, bensin, annat?
Fråga 2:
Om jag tolkat saken rätt ligger insprutningsoljebehållaren på höger sida när man plockar bort ena sidan av huven. Den var helt full.
Är det XPS olja man behöver och som de säljer hos BRP ÅFs?
Samt kollar man alltid oljan i samband med varje tankning? (plocka bort plastkåpan).
Fråga 3:
Tankar man i 95 eller 98 bensin?
Enligt instruktionsbok minst 95 dock max 10% etanol inblandat.
Cirkle K verkar blanda 10% etanol i 95 och 5% etanol i 98.
-Skotern är tagen i drift november 2015.
-Inkörningsinspektion är gjord 2016 i april när maskinen gått 54 mil.
-En första service är gjord i april 2018 vid 225 mil.
-nästa service är gjord av firman jag köpt den av i november 2022 vid 398 mil.
Tänkte börja gå igenom skotern och serva den i egen regi framgent.
Återkommer kring detta.
Fråga 1:
Vad bör jag kolla av innan jag börjar köra längre sträckor med skotern?
Insprutningsolja, bensin, annat?
Fråga 2:
Om jag tolkat saken rätt ligger insprutningsoljebehållaren på höger sida när man plockar bort ena sidan av huven. Den var helt full.
Är det XPS olja man behöver och som de säljer hos BRP ÅFs?
Samt kollar man alltid oljan i samband med varje tankning? (plocka bort plastkåpan).
Fråga 3:
Tankar man i 95 eller 98 bensin?
Enligt instruktionsbok minst 95 dock max 10% etanol inblandat.
Cirkle K verkar blanda 10% etanol i 95 och 5% etanol i 98.
Attachments
-
{memory} MB Visningar: 16
Last edited: