Service meddelande 2012or

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Detta är något jag tänkt på sedan bulletinen gick ut, men inte orkat engagera mig i förrän nu.
Hursomhelst; denna plasthylsa i sekundären...
Den nekar sekundären 5,5 mm av den där sista utväxlingen! Motsvarande 18%
Det är mest tydligt när man labbar runt med MDS-vikterna och ser att primären har kvar 1 cm penna längst ut.
It goes.

Det är ju faktiskt fasansfullt, egentligen.
Begränsa systemets funktion för att sopa ev. remproblem under mattan.
De skulle ha mjukvaruspärrat TPSen till max. 80% också...

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Hur är det med remmarna nu?
Törs jag köpa en ny M800?

Ni som kör touring behöver inte svara, bara dom som leker Krister Brant.. :)

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
55 mil på 084an, inga problem. Inte ens överdriven värme.
Mitt problem verkade vara isolerat till den lösa variatoraxeln (2 mm fel offset) samt ev. 083-remmen.
Förra årets offset funkade då, och nu med 1.450" så kan jag inte säga någon skillnad.
Sitter just nu å kikar på en gammal 8.5" primär och fundera på vad som ska till för rem för att funka med en Tied, om det finns i passande storlek.

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Min rem gick då av igår då jag gasade till på en sjö, den passade på att skrota variatorplåten i samma veva så den måste jag byta/laga. Gjorde senaste uppdateringen för 7-8 mil sedan och har kört totalt 35 mil på 084-remmen fram till igår..

Tidigare har jag kört 30 mil på orginalremmen innan den började tråda samt ett par 3 mil på en 020-rem som jag fick som "reservrem" även fast den inte är att rekommendera. Så jag är verkligen inte alls nöjd med hur variatorn fungerar på min skoter.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Min rem gick då av igår då jag gasade till på en sjö, den passade på att skrota variatorplåten i samma veva så den måste jag byta/laga. Gjorde senaste uppdateringen för 7-8 mil sedan och har kört totalt 35 mil på 084-remmen fram till igår..

Tidigare har jag kört 30 mil på orginalremmen innan den började tråda samt ett par 3 mil på en 020-rem som jag fick som "reservrem" även fast den inte är att rekommendera. Så jag är verkligen inte alls nöjd med hur variatorn fungerar på min skoter.
Kör du som man ska köra med en klättrare då, eller är det mjuk körning?

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Som man ska? Jag kör väl som de flesta andra kör med samma sorts maskiner. 30 mil per rem är otroligt dåligt oavsett hur man kör tycker jag..

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Som man ska? Jag kör väl som de flesta andra kör med samma sorts maskiner. 30 mil per rem är otroligt dåligt oavsett hur man kör tycker jag..
Jo, jag är sugen på en ny arcic men jag är nyfiken på om dom håller får hård körning.
Jag har märkt att det finns en hel den folk som har mountainmaskin men som inte använder den till det.

Då är det inte konstigt om remmarna håller länge.
30 mil är absoulut dåligt.

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Jag pratade med min ÅF idag och dom skulle skicka ut en ny rem samt en ny variatorplåt åt mig gratis så det var väl positivt ändå. Får hoppas att det inte händer igen bara..

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Med alla rem sprängningar på tapeten så börjar ja direkt fundera hur vevpartiet mår, jag funderar på kolla över min vev med klocka sedan tidigare ägare skickat en rem

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Det är ju garanti, och handlarna får väl betalt av Arctic cat för alla garantiåtgärder.

Så frågan är hur Arctic cat funderar där borta på andra sidan havet.

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Detta är något jag tänkt på sedan bulletinen gick ut, men inte orkat engagera mig i förrän nu.
Hursomhelst; denna plasthylsa i sekundären...
Den nekar sekundären 5,5 mm av den där sista utväxlingen! Motsvarande 18%
Det är mest tydligt när man labbar runt med MDS-vikterna och ser att primären har kvar 1 cm penna längst ut.
It goes.

Det är ju faktiskt fasansfullt, egentligen.
Begränsa systemets funktion för att sopa ev. remproblem under mattan.
De skulle ha mjukvaruspärrat TPSen till max. 80% också...

Ja tyvär är det nog deras nödlösning för att förhindra remsliret som blir vid full utväxling..
Verkar som att dom låter någon firma ta fram en bra setup istället för att lösa det själva?