Serviceställ / Skoterlyft ?

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Tjena undrar hur man får kontakt med SnowExpert för jag är sugen att köpa ett serviceställ till skotern som är höj och sänkbar med vev, jag har mejlat till dom men inget svar lr kan man köpa det i sverige typ återförsäljare lr så kan dom inte svenska och vågar inte svara.:)
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Sv: Serviceställ

Om du menar ett sådant som lyfter upp hela skotern under fotstegen så finns det ett sådant i Arctic Cats tillbehörskatalog. Jag vet inte vad det kostar dock men något säger mig att det kan kosta en del. Men återkom gärna med pris om du får reda på det, jag är själv intresserad. Har funderat på att göra ett själv men har inte hittat den typen av vev som används.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Sv: Serviceställ

Om du menar ett sådant som lyfter upp hela skotern under fotstegen så finns det ett sådant i Arctic Cats tillbehörskatalog. Jag vet inte vad det kostar dock men något säger mig att det kan kosta en del. Men återkom gärna med pris om du får reda på det, jag är själv intresserad. Har funderat på att göra ett själv men har inte hittat den typen av vev som används.
Tjena! kolla denna länk som inehåller en ritning på en lyft.

http://www.totallyamaha.com/snowmobiles/aaTECH/SledLift/SledLift.htm
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Jag tror att det är en vanligt stödhjul till en släpvagn som är modeferad med lite svetsatsade special fästen för just denna konstrution.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Man kan också använda en domkraft från Rusta, Jula eller ClasOlle för typ 149:- som man monterar in under främre armen. Då slipper man vajrar och annat som sticker ut framför nosen på skotern.