Ski-doo 2015

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Här visar Norona allt om T3 paketet, även ljuddämparen.

Kan rekommendera Daves youtubekanal för info om alla nyheter.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=oS_f6djg0no[/video]
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
Fler än jag som är grymt sugen på en Summit x T3 163" i svart!? :D Bara att hoppas att den tas in i Sverige!
 

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Den där boggien på s178 såg märklig ut.. verkade dessutom vara för xm plattformen? Men varför vill man backa i lössnö?
Med tex en 600 kan det vara väldigt tacksamt att kunna backa när man väl sitter fast eller parkerat "olägligt"

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
 

Strongliquid

Välkänd medlem
28 feb 2007
200
2
18
Boden
www.fordson.se www.opfs.net
Tillbehörs katalog 2015:
...

Skulle gärna också har sett några av uppdateringarna på samtliga Summits och Freeride, men men.

På sida 178-179 finns RAS 2 framvagnen.


...
Ser de inte ut som att det är "ospårat" i första scenen när han backar fast, för att sen backa med nyheten på massa gamla spår kors och tvärs?
 
Last edited:

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.472
384
83
Malå/Adak
153400:- för en FR i balettrosa och Arcticgrönt........ det måste man nog ta och grubbla lite över....
Nästan 10 papp dyrare än Lynxen.......
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Bra kurs på summit x 146 skulle jag säga.
Nu ska inte jag byta nästa år men om jag skulle så skulle jag bli lite pist på att den bara kommer i svart som det ser ut och 154:an blir orange/svart som faktiskt var snyggt.

Vi har sagt det förut och jag säger det nu igen: Vad är det som hindrar att vi som bokar på våren får välja färg!!??

Jag kan inte se det som annat än ren lathet från BRP Sverige.


Edit: Såg även att de tagit bort BCX 800 och lagt till renegade xrs ist som det ser ut.
Vågar de bara ta in ett visst antal modeller??
Tycker det verkar lite konstigt med tanke på att den sålt bra i Sverige.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Bra kurs på summit x 146 skulle jag säga.
Nu ska inte jag byta nästa år men om jag skulle så skulle jag bli lite pist på att den bara kommer i svart som det ser ut och 154:an blir orange/svart som faktiskt var snyggt.

Vi har sagt det förut och jag säger det nu igen: Vad är det som hindrar att vi som bokar på våren får välja färg!!??

Jag kan inte se det som annat än ren lathet från BRP Sverige.


Edit: Såg även att de tagit bort BCX 800 och lagt till renegade xrs ist som det ser ut.
Vågar de bara ta in ett visst antal modeller??
Tycker det verkar lite konstigt med tanke på att den sålt bra i Sverige.
Jag har aldrig förstått vitsen med BCX 800 när FR137" är i stort sätt samma maskin. Och nu har man RXRS och Freeride. Kan ju inte vara mycket som skiljer på dessa maskiner?
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Jag har aldrig förstått vitsen med BCX 800 när FR137" är i stort sätt samma maskin. Och nu har man RXRS och Freeride. Kan ju inte vara mycket som skiljer på dessa maskiner?
Pengar och behov skulle jag säga.
Nu ger man kunderna dyrare och mer avancerade maskiner ist som man givetvis tjänar mer pengar på.
Alla har inte behovet av en FR137 och kan då för några tusen mindre köpa en BCX 800.
Man har nu även tagit i från tårna med prissättningen på RXRS och har på sätt fått ytterligare en maskin med högre lönsamhet ist.
Men som sagt det är som vanligt och troligtvis också rätt taktik för oss Svenskar som vill ha det senaste av allt(så även jag). ;)
 

gul-snö

Välkänd medlem
9 mar 2013
192
0
6
Norrbotten
hoppas verkligen dom erbjuder freeriden i svart/grönt utförande om man bokar eller nått, varför i helvete gör man en skoter rosa...
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Någon som har hört med ÅF om dom även tar in de svarta Summit T3? Är sugen men vet inte hur less man blir pippigul efter nått år.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Nästa år kan vi säga hejdå till Skidoo:s delsyntetolja.
Bara helsynteten och mineralen kommer att vara kvar enligt flera medlemmar på Dootalk som fått det beskedet av sina handlare.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Blir det nån snowcheck iår och kommer de svarta modellerna till sverige.
Om jag förstod min handlare rätt så kommer förmodligen summit x 154 i både orange och svart. Frågade aldrig om 163 T3, om den kommer i svart och gult, eller bara gult.