I teorin iaf så har ju en direktinsprutad motor mindre gasförluster eftersom den sprutar in när avgasporten är stängd.
Nä så är det ju. Men i just det avseendet med 125 hk så krävs det mat då man plockar ur domVisst. Det bör gå åt samma mängd bränsle för samma effekt.
Men...
Hur många % av körtiden ligger man på fullgas?
Det är så sant :thumb:Säkert inte så stor skillnad så länge man håller stumt. Behövs mat för att få hk.
Det vore ju ingen högoddsare.Ryktas om 900 turbo. Snowtrax tv ska ha kört en, vad d kan vara värt
I avsnittet där de besöker Rotax för att prata om 600r etec motorn så nämner de att det kommer mer från rotax men att de inte får berätta om det än. Så en skoteranpassad ace turbo borde vara logiskt så får de upp tillverkningsvolymerna på den.Ryktas om 900 turbo. Snowtrax tv ska ha kört en, vad d kan vara värt
Om syftet är att skotta sig fram kommer 600:an få jobba till dödagar, men ska man skogssmyga så är det perfekt då man kommer ha ett jävla fäste, men att skotta sig fram, nä3" kammar med en 600 motor.
Borde det inte gå väldigt tungt?
Och när variatorer inte är brps paradgren så kan man väl inte förutsätta att det ska gå smärtfritt.
Men en 146" summit med 3" kammar låter väldigt roligt
146" verkar inte komma med 3" kammar.Vad tror ni kommer summit sp 146" med 3tums kammar ?
Läste något om de hära men kan ju vara på spn 154" förståss.
Här kan ni läsa lite
http://www.snowmobile.com/manufacturer/ski-doo/2019-ski-doo-lineup-preview