Innan du går vidare har du provat nya tändstift? Gick den så dåligt vid första start inför denna säsong så är de nog bara släckt stift. De är kända för att just släcka stift förmodligen pga för fet kallstartsmapp och att man rör gasen för tidigt innan de är fullt varm. Köp nya stift Ngkbr9eya stift för de tål mest soppa och olja men ännu viktigare knacka ihop gnistgapet till 0,4mm för då tål de ännu surare gång innan de är god natt.Och som sagt rör inte gasen förrens efter tempen är uppe i minst 25c de kan ta flera min på tomg. Och starta inte maskinen kort och stäng av lpåt den gå minst 5 min när den väl startats för att slippa släckta stift, de gäller alla tvåtaktsskotrar.Tack för filmen. Tror kostnaden var 4500 eller något sånt men då var det inklusive felsökning, provkörning, stift och sånt... Ska börja med att ringa till firman imorrn å se vad de säger. Verkar ju egentligen inte vara svinsvårt med att justera själv.. om man vet vilka värden som är korrekt.
Jag vet inte varför de är så svårt att hitta värde på sdi tps alla nadra märken och modeller hittar man snabbt vöärdet på.Du kan voltmäta den för att se om de är orimliga siffror eller borfall av volt eller motstånd någonstanns i gasregistret. De lär nog va liknande siffror som till e-tec.Ja det låter så! Har försökt hitta vilka värden den ska ha när trotteln är helt stängd så att man på så vis kan mäta upp själv. Borde gå rätt enkelt att justera tänker jag.. under förutsättning att TPS-givaren inte är trasig. Har ett nättaggretag för såna här ändamål som man kan justera 0-12v. Hittar inget just för 600 sdi, men hittar för e-tec o.s.v.
De låter långsökt att en org tps skulle gå väck så fort. Man undrar om de satt dit en ny eller bara nollställde den med dator.......? Hursom så måste man tydligen nolla dem med dator då de inte går att justera själv.Hallå! Har pratat med verkstan. De säger att de satt dit en orginal i alla fall. Frågan är om jag ska beställa en ny givare eller och försöka sätta dit den själv... den här givaren har artikelnr 420866120 och verkar ju inte vara justerbar i själva infästningen som vissa andra är. Det måste väl betyda att är givaren är i botten så ska spället vara 100% stängt? Verkstan sa att man kan ju testa montera dit en ny och se om värdena man får ut syncar mot de som är inställda i "styrboxen", och om de inte är de så kan man ju åka dit och nollställa med de nya värdena.