Ski doo Grand Touring 700 / Yamaha Venture 500

Olden

Ny medlem
27 aug 2018
2
0
1
45
Bjursås
God eftermiddag,

Fick feeling efter förra årets vintern, så tänkte slå till på en billigare fiske/pulkskoter till stugan (lär väl bli barmark dom närmaste 3åren...) Packa ihop hela familjen för att kuska led en liten bit för att grilla korv med småttingarna samt att föräldrarna som är pensionärer också ska ta en tur är väl området den ska användas till.

Jag har fått fatt på ovanstående maskiner, prisläge 15 000kr, fina i skicket, ca 1000mil på Ski doon -01 och hälften på Yamahan -05, drygt 500mil.
Läst mig till att Ski doon har en pålitlig 2cyl rotax och mekanisk back. Handvärmare och övrig el funkar som den ska.
Den lite yngre och mindre använda Yamahan har jag inte forskat så
mycket på men vad jag förstått så är det stabila motorer det med, men lite mindre hp.

Bahöver han ha någon att hålla i hand vid en investering/köp på 15k är kanske frågan, ja tyvärr är jag en sån person som vänder och vrider för mycket för att försöka ta det bästa beslutet möjligt. Vilket gör att det ofta tar för lång tid att komma till skott.

Det jag egentligen fastnat på är
väl om ca 1000mil börjar bli lite långt. Tittar man på motsvarande i mc världen så är det ju lite så. Sen kommer jag i o f inte plöja några modiga avstånd med den heller.

Ja jag vette fasen, någon som har något visdomens ord med lite input?

//Olden

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Yamahan, bra kvalite och färre mil.
Fläktkyld (om jag minns rätt nu), mindre risk för varmgång.
Och får du den för 15tusen så är det ett bra pris

Reactions: Olden

Olden

Ny medlem
27 aug 2018
2
0
1
45
Bjursås
Yamahan, bra kvalite och färre mil.
Fläktkyld (om jag minns rätt nu), mindre risk för varmgång.
Och får du den för 15tusen så är det ett bra pris
Tack Vesslan, Fläktkyld som du skriver och även rekommendation jag fått, med tanke på vad jag ska nyttja den till.

//Olden