Ski Doo REV 670 Bergsgeten

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Idag anlände dom sista delarna så nu är det bara lite lack kvar att vänta på. Ikväll bli det klister skoj i garaget!!! 👍

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
bara det kommer snö så hoppas jag på en svängom i skogen igen så man får se bygget live=)

Inte var dag en "ski-doo" imponerar om man säger så. Ser jäkligt bra ut, som vanligt.

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Satan va läckert! Hur har du byggd dynan din? Jag har planer på att göra en egen dyna då jag tycker att 440 dynan är lite väl låg =)
Tackar!
Jag byggde en rörram likt polaris och gjorde en botten av glasfiber. Sen skumgummi och liggunderlag i olika lager och skepnad tills man hittar en hårdhet som är enligt smak.

Erskeperske

Välkänd medlem
9 jan 2012
598
2
18
Färila
Tackar!
Jag byggde en rörram likt polaris och gjorde en botten av glasfiber. Sen skumgummi och liggunderlag i olika lager och skepnad tills man hittar en hårdhet som är enligt smak.
Okej okej hur satte du fast överdraget då?

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
bara det kommer snö så hoppas jag på en svängom i skogen igen så man får se bygget live=)

Inte var dag en "ski-doo" imponerar om man säger så. Ser jäkligt bra ut, som vanligt.
Det se jag fram emot! Kul att folk uppskattar det man gör. Är ju egentligen ingen skoter kille utan mer en bil och MC kille. Men det är alltid kul att bygga!!

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Jo, bilbyggandet är också imponerande, och såvida det iinte finns fler spoons i övik så vill jag minnas att jag följde dina eskapader på sporthoj.com för massa år sedan.

Srad gxsr om jag inte mins fel. Men det var väll innan du började intressera dig för gynekologstolar :-D

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Jo, bilbyggandet är också imponerande, och såvida det iinte finns fler spoons i övik så vill jag minnas att jag följde dina eskapader på sporthoj.com för massa år sedan.

Srad gxsr om jag inte mins fel. Men det var väll innan du började intressera dig för gynekologstolar :-D
Haha nä det är nog jag det. Har skruvat isär och gjort om det mesta som kommit ivägen för mig. Bygg gsxr streetfighter, civic turbo, supermotard ktm, renoverat veteranbilar, byggt bubbla rod ja listan är lång. Mitt garage är mitt andra hem, har alltid varit och joner alltid vara. Efter skotern står två hojar på tur och en tredje ska få sig en motor genomgång efter en liten övervarvning. Ni som är intresserad och vill följa mina byggen och liv utanför detta forum så finns jag på instagram "henrikspoonedin"

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Idag fick jag tillbaka dämparna till boggien efter en genomgång av LPC-Service här i Örnsköldsvik. Så nu vet man att dom är i toppskick med ny olja och ny gas.

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Drivaxeln och bukskydds montering pågår. Fick ta fram rondellen ikväll då der vart lite trångt mellan kedjehus och fotsteg då jag flyttade ner kedjehuset dvs en "drop'n roll"