Någon mer än mig som tycker att priserna börjar vara löjliga? 200lök för en 850 146 utan tillbehör!? Vart går smärtgränsen för folk?
Vad som är ännu märkligare är att folk verkar kunna betala massor av tusen på fel sida 100k för en maskin som är utan garanti!?!?!?!?
Jag begriper att om man köpt nytt för 200k och sen vill sälja den efter tre år vill ha 150-ish för den men det finns inte planer i h_lvete att jag betalar det för en maskin som kan komma att behöva ett shortblock för 50k vilken dag som helst. För oavsett om det står Doo/Lynx/Polaris på huven så tenderar inte "storkubikarna" nå 1000 mil utan större ingrepp.
Polaris erbjuder visserligen 5 års garanti men till kostnaden av att den ska servas hos ÅF "var 30:e meter" första tiden.
Hursomhelst så finns det bevisligen folk med pengar, det ser man om inte annat på antalet 3-4 år gamla skotrar som knappt gått något. Jag tycker inte jag kör så farligt mycket längre men en treårig maskin i min ägo är då i alla fall i närheten av 400 mil, såg i fjol höst, när jag skulle hiva iväg min -19 BD RE likadana skotrar som gått kring hundra mil, min med 380 mil på ansågs snudd på som "långmilare". Jag skulle inte kännas ha råd att köpa en ny skoter och inte använda den!?!?!?