Jag behöver lite råd och expertis här. Jag har nyligen skaffat en Skidoo MXZ-X 600RS från 2009 och den fungerade bra när jag provade den. Men nu när jag kör på betydligt högre höjd så verkar den gå väldigt fett och nästan inte alls på tomgång. Tidigare kördes den på en höjd av cirka 30 meter över havet, medan jag nu kör på höjder mellan 800 och 1100 meter över havet.
Jag undrar om det räcker med att justera luftskruven och tomgångsskruven för att kompensera för höjdskillnaden, eller måste jag även överväga att byta huvudmunstycke? Jag är tacksam för alla tips och erfarenheter ni kan dela med er av!
Om det är någon av er som kör på typ samma höjd som jag, vad kör ni för inställning på era maskiner?
Jag undrar om det räcker med att justera luftskruven och tomgångsskruven för att kompensera för höjdskillnaden, eller måste jag även överväga att byta huvudmunstycke? Jag är tacksam för alla tips och erfarenheter ni kan dela med er av!
Om det är någon av er som kör på typ samma höjd som jag, vad kör ni för inställning på era maskiner?