Skidoo Freeride 146:a eller Polaris Assault RMK 155:a 2014?

Twalle

Välkänd medlem
13 okt 2012
152
1
16
piteå
Kör ofta sida vid sida med etech och skillnaden i förbrukning enligt mig är väldigt olika beroende hur man kör. Vissa gånger när vi kört mycket led för att komma ut i lössnön har jag legat på reserven i slutet av dagen och etechen har mellan 1/4 och halv tank kvar. Dagar då vi hållt stumt i djupsnön har dom dragit ganska lika.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.628
100
63
Örnsköldsvik
Kör ofta sida vid sida med etech och skillnaden i förbrukning enligt mig är väldigt olika beroende hur man kör. Vissa gånger när vi kört mycket led för att komma ut i lössnön har jag legat på reserven i slutet av dagen och etechen har mellan 1/4 och halv tank kvar. Dagar då vi hållt stumt i djupsnön har dom dragit ganska lika.
Ganska logiskt egentligen. På full mutter behöver även E-tech mat. Det är ju just främst vid låg och mellan "fart" E-techen spar soppa.
Att en SDI drar mer är ju fullt naturligt, annars hade ju BRP misslyckats å de grövsta. =)

Kör man mkt skoter kan det ju helt klart vara värt en extra tanke. Dom få mil en annan stackare hinner dra ihop på en säsong gör ju nästan soppan till den billigaste utgiften. :p