skidoo freestyle kittning

pila

Medlem
3 nov 2006
26
0
1
forsbacka/gävle
införskaffat en freestyle park -07... 550F

funderar nu på å kitta lite.... dämparna e inte dom vassate... nån som vet vad som passar? fösöker hålla ner budgeten någorlunda...
finns det trimpipor till dom?
precis samma motor som i rev 550F.



ps. freestyle hatare behöver inte göra sig besvär å klaga.
kan säga såhär att jag har nog aldrig suttit på en mer lätt körd skoter,
satans fint den puttrar på. effekten duger helt klart till mycket bus.
hade en mxz800- zx chassi innan å den helt värdelös jämfört med denna.
GO FREESTYLE!
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Jag tror att den blir för varm med trimpipor.. Angående skotern, hur är den att köra? är den väldigt lätt? Skulle gärna haft en :)
 

The Engineer

Välkänd medlem
1 jan 2000
228
0
16
Hej!

Minns inte vad för dämpare det sitter på den nu, men är de renoveringsbara så kan du lämna in dem på schimsning. Det bör duga, blir fort väldigt dyrt om du ska byga ut dämparna mot tex öhlins..
Angående trim så rekommenderas det inte att trimma den motorn, pipa finns att få tag i men problemet med fläktkylda är värmen, monterar du pipa som bygger motorn mycket värme, och kan leda till haverier! Så vore jag i din sits skulle jag lämna in dämparna och tuffa med motorn orginal..
 

pila

Medlem
3 nov 2006
26
0
1
forsbacka/gävle
ok! så pipor kan man alltså glömma då. låter ganska gött endå.
polris_jimmy: den e svin lätt! lätt körd som satan.

A får klura på det där med dämparna... öhlinare säger plånboken nej till iaf.
men tänkte om det gick å hitta typ från mxz eller nått som passar.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
ok! så pipor kan man alltså glömma då. låter ganska gött endå.
polris_jimmy: den e svin lätt! lätt körd som satan.

A får klura på det där med dämparna... öhlinare säger plånboken nej till iaf.
men tänkte om det gick å hitta typ från mxz eller nått som passar.
Okej, hur är den i snön?:)
 

pila

Medlem
3 nov 2006
26
0
1
forsbacka/gävle
jadu! det har bara blivit en snabb sväng med den på ängen utanför... nötte 2km men lessnade ur tillslut. fint klipp i den endå... jag blev lite överaskad faktiskt... skapligt tillslag när variatorn klipper in så iväg bär det av då. mycket lätt å smidig... vänder runt den på en 5öring. skön körposition. lägger hur lätt som helt upp den på sidan när man kör... ja.... vet inte dock hur den beter sig när det är lössnö.. det återstår att se, jag körd endast i ca 1dm lös med packat under, man får till och med upp skidorna en bit när man skickar från botten vilket jag trodde var omöjligt.