var ut och kollade ser ingen spricka på kolven.. var dock vatten som hade trängt in i cylindrarna.. hade en kille med när ja rev. han hittade inge skumt.
ahh det där.. de var nog lite skit/ blå klet som förra ägaren hade kletatdit.. hade inte rengjort hela blocket när ja tog bilden.. kan lägga upp en ny bild i morgon om du vill se.
ok så han använde alltså packningsmassa på både inre och yttre tätningsytan. Då har du nog anledningen till problemen där. Ska som sagt endast vara oringstätningarna.
När du ändå är i farten kolla cylinderfoten om det är blåklegg där också. Kan vara möjligt att han fuskat där också och fyllt ut trasig packning med klet.
nää där sitter det riktig packning. har fått packningarna idag. så på måndag blir de att sätta ihop maskinen, med riktiga packningar och utan blå klet..
jag är säkert blind men jag tycker det ser ut som blått gleggs på denna bilden:
alltså kan han ha återvunnit cylinderfots packningen. Har den varit ihopmonterat något år så går dom till 99% sönder när man har av cylindrarna. Så det är säkert ihoplappat med blå gegga där också. Eftersom han inte verkar ha haft något vett så skulle jag bytt cylinderfotspackningen också. Tror den kostar ca 120kr original.
Men vill du göra om denna grej igen så varsågod...
Nja köpte ju en hel packningssats. så de är nog lika bra som du säger... varför göra det halvdant. de är väll bara att skruva av cylindrarna och klämma dit den nya..
hej igen. Nu har jag plockat ihop motorn och gjort rent förgasarna. såg att de satt på huvudmunstyckerna så på ena satt de 430 och på den andra 410.. de är väll inge bra??? vet någon hur de satt orginal på mach 1 1995 670 ??? vore tacksam för svar...
Minns inte vilken sida, dock. Läs tråden som 2stroke skrev, heter "GLS, the one & only..." under Lynxdelen här på forumet, där står det på ett flertal ställen!
slutet gott.. inge mer kylar läkage eller olje/bränsle läckage.. nu är de bara resten kvar. som jag har startat på en annan tråd.. lite klantigt av mig kanske.:sad2: