Jaså? Är gången på motorn bättre överlag, och har du hunnit kört i olika temperaturer/höjder så du vet om den blev känsligare?för att ge svar på tal till folk om detta så är det powerjetsen som hade lagt av.
bytte ut till 360 munstycken och plugga powerjetsen.
sen funkade det klockrent.
Ja du får gärna återkomma när du vet för det här är jag nyfiken på.det surras om att det blir skillnad på skotern med bara större munstycken.
dock så blir den ju känsligare.
vet efter helgen hur skotrarna reagerar.
vi drar upp 3 stycken till fjälls och kör lite.
2 har powerjetsen urkopplade och jag kör med dom ikopplade.
så vi får se efter helgen.
ingen som vet vilket komp man bör ha i den org min låg på 9 bar kan tycka att de kan vara lite lågt.
försöker samtidigt nu komma på alla möjliga grejer som de kan bero på när min maskin har skurit pga av värme på ena cylindern. och de är ingen kall skärning utan förmodligen för att de blivit för hög temp i just den cylindern och hade kanske en fundering om komp biten kunde ha något med de att göra.
annars blir de samma problem vid fel luft/bränsle blandning mm men de konstigaste i de hela är de att jag inte känt någon större märkbar skillnad på effekten en vad som kan vara vid lite olika temperaturer
Lägg upp bilder på kolv och topp.ingen som vet vilket komp man bör ha i den org min låg på 9 bar kan tycka att de kan vara lite lågt.
försöker samtidigt nu komma på alla möjliga grejer som de kan bero på när min maskin har skurit pga av värme på ena cylindern. och de är ingen kall skärning utan förmodligen för att de blivit för hög temp i just den cylindern och hade kanske en fundering om komp biten kunde ha något med de att göra.
annars blir de samma problem vid fel luft/bränsle blandning mm men de konstigaste i de hela är de att jag inte känt någon större märkbar skillnad på effekten en vad som kan vara vid lite olika temperaturer