balataremmarna är problemet, polaris har byggt skoter efter led körning, kolla tex på en lynx, dom reser sig direkt, och har slappa balataremmar, så släpp på dom..
jo jag vet att problemet verkar vara där, men den verkar inte gå justera!! på min förra skoter ( ski-doo) så fanns en ratt som man justerade längden på remmen med..men på edgen så finns det inget sånt!!
har inte tagit bort klackarna men vinklat om dem...
Vill inte ha ständiga skidres men just nu reser sej den knappt nåt om det inte är kanonfäste och går uppför...
Finns annars ett till sätt och de är att flytta ner främre fästet för boggien 7/8 tum. Läste detta på hcs forumet och har testat på min pro x kanske de även funkar på edge. Men blir inte så mycket skidtryck kvar istället går dock att justera lite med balataremmarna och fjädringen blev även ngt. mjukare än org.
För min del blir det nog dock att flytta upp till org. infästningen igen då jag hellre tar bra led egenskaper framför höga skidres.
Provade även att ta bort klossarna och flytta saxen till bakersta hålet med denna modifiering vilket resulterade i att saxen vände sig fel väg och dämparen gick sönder.
Men då ville aldrig lill 600an ha skidorna på backen vid gaspådrag och i djupsnö var det närapå att man slog över kändes det som. Så ta bara bort dom bakre klossarna tror jag ska räcka.
när jag har tagit bort klackarna så har boggien inte funkat som den ska så fjädringen blir usel, dock så gjordes det bara på en storm -95 med xtra 10 boggie å en rmk 700 -99