Ras-2 sitter väl på T3an på gamla XM chassiet och RAS-3 sitter väl på G4 chassiet. Så med det i bakhuvudet så är det väl ingen större att jämföra dem då i princip allt annat utom boggien skiljer mellan de chassina. Man kanske kan montera spindeln på RAS-2 men det är inget jag har koll på tyvärr.
Om det är skillnaden mellan RAS och RAS-2 du tänker på på XM så är det en annan spindel som är högre och jag tror den står mer upprätt (kanske var tvärtom), längre dämpare och T3an med RAS-2 är mer lättstyrd än föregångarna MEN T3an har även annat kedjehus och annan infäsning på boggien (högre markfrigång) som kanske även bidrar till detta). Skulle tro att det inte är någon höjdare att bara montera RAS-2 på en gammal XM för det lär ge en skum kombo med boggien misstänker jag. (Dock bara spekulationer). Jag hade både en T3a och en "vanlig" XM samtidigt och T3an är bättre på alla punkter. (G4 är bättre än XM
)