skoteråkning

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Är det några som skall åka i fjällen i vinter och villl ha sällskap?
Jag och säker flera till åker oftast ensam men vill gärna åka med andra.
Varför inte sammmanstråla vid en stuga i viner med samma intresse?
Vi kan väl plinga i denna tråd så kanske vi träffas några med samma intresse och en fjälltur tillsammans.

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Åker du bara skoter lr gillar du fiske åxå, vi är ett gäng som brukar fara till kolåsen en vecka i början på april när det är som bäst vad det gäller väder och detta gäng består av vuxna och barn i alla åldrar.
Vi har mycke isaktiviteter för oss men ibland tar vi oss en tur om än inte så långt när det inte har varit preppade leder men nu ser det ut som dom nya ägarna till hotellet har fattat att man måste se om sina spår, det går tydligen att åka till åre om man vill och sen är det ju obegränsat vart man vill åka.
Det är 15 mil till gäddede så en dagstripp dit fram och tillbaks torde nog kännas i röven.
Detta inlägg var till dej vidamic och vad är det för vin du dricker..........................hihi.

Last edited:

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Så jag åker i vika fjäll som hellst men eftersom jag bor vid Timrå så är Jämtland närmast.

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
58
Sandviken
Inte ska du behöva åka själv heller !
Jag har husvagn i Funäsdalen & åker både kortare turer med familjen & längre dagsturer på uppåt 40 mil med gubbarna (kring 40 år ;) )
Vi brukar köra söderut mot Lofsdalen-Grövelsjön eller norrut uppåt Åre-Åkersjön.
Finns ju även ett friåkningsområde utanför Ramundberget som är mumma när det är nysnö :D

Om du vill så hör vi av oss när det blir dags, Ha de !

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Det låter fint det, jag är en vanlig trevlig snart 36åring som gillar ha ha kul.
Fiske är kul gjorde det mera när jag bodde uppe i Lycksele dock.

Jocke47

Välkänd medlem
20 aug 2006
234
0
16
38
Falun
Nja det ända som jag har planerat in i vinter är Sälen (Tandådalen) under nyår.