Hej!
Jag har just fastnat för det här med skoter.
Den erfarenhet jag har är två timmars lek på en sjö och 5 km. på en led...
Jag vill köpa en skoter som toppar mellan 150-180 km/tim. på sjön, och har bra acc, men som samtidigt är smidig nog att leka med, och som går bra efter led.
En fördel är om den har elstart, back och dubbeldyna. Men det är inga direkta krav.
Min stilla undran är, -finns det någon skoter som motsvarar mina önskemål? Eller är det en omöjlig kombination?
Vad ska jag köpa? Jag vill ha ett någorlunda modernt utseende, tillförlitlig motor och mekanik i övrigt, bra prestanda, och en lätthanterlig skoter man kan busa lite med.
Ska jag satsa på en långbandare eller kortbandare?
Sport eller touring? (Finns det ingen sport-touring?)
Hjälp och tips emottages tacksamt!
Mvh. Nikolaus Blomqvist.
Jag har just fastnat för det här med skoter.
Den erfarenhet jag har är två timmars lek på en sjö och 5 km. på en led...
Jag vill köpa en skoter som toppar mellan 150-180 km/tim. på sjön, och har bra acc, men som samtidigt är smidig nog att leka med, och som går bra efter led.
En fördel är om den har elstart, back och dubbeldyna. Men det är inga direkta krav.
Min stilla undran är, -finns det någon skoter som motsvarar mina önskemål? Eller är det en omöjlig kombination?
Vad ska jag köpa? Jag vill ha ett någorlunda modernt utseende, tillförlitlig motor och mekanik i övrigt, bra prestanda, och en lätthanterlig skoter man kan busa lite med.
Ska jag satsa på en långbandare eller kortbandare?
Sport eller touring? (Finns det ingen sport-touring?)
Hjälp och tips emottages tacksamt!
Mvh. Nikolaus Blomqvist.