Tjena. Jag letar efter en skoter som vill resa sig på rullen lätt ( ställa sig där bak på fotstegen och gasa ) och är hyffsad bra i lössnö alltså en bra lek skoter. Märket spelar ingen roll men mycket hk är ett +
Kan rekomendera mxz 670HO 99. har själv ägt en 98a dock utan HO motorn, och den gick på rullen=) och tog sig hyfsat i lössnö med hk matta.
en del verkar dock väga dessa skotrar i guld, ligger ju tex en summit ho 99 på blocket för 40. lax lite väl mycket när man kan får en 2 år nyare summit för dessa pengar
hade en summit av detta chassi det är säkert en hel del skillnader mellan summiten och mxz men jag kan säga att du drog inte upp summiten med några skidres utan att ta i utav bara h-vete skotern väger bly och då menar jag bly det var som ett halvt träningspass när man körde fast, vet inte om det är någon skillnad på mxz borde inte vara det eftersom det är i princip samma skoter, själv skulle jag inte rekomendera detta chassi eftersom den är tung och ful, fördelen är dock att det är ett beprövat chassi och driftsäker motor.
Framförallt får du mer skoter än detta för pengarna om du letar lite
kanske något att satsa på vore en powder special, dock har man ju hört en del om dessa skotrars driftsäkerhet som kanske kan vara lite oroande
annars så kanske jag hade letat efter en mxz av nyare chassit som du kanske får för runt 35
annan rolig skoter som kanske är lite mer utpräglad mountain är ju yamaha mm
Den är ju dock lite mer åt hybrid hållet än mountain skotrar av andra märken så stoppar du pipor på en sån så har du nog att leka med så det räcker
lite mer åt mountain hållet så kanske en liten lätt rmk typ 500 kanske?
har ju även yamaha sxr, srx och likn men det är ju mer led racer än puder skoter
vad jag rekomenderar av allt detta blir nog yamaha mm kanske inte den lättaste av de skotrarna här men du får det bästa av båda värdarna en potent led skoter och en potent klätter/lössnö skoter, för vad är det för kul att leka i djupsnön om man måste skotta lös den hela tiden? ; )