skoter körning i sthlm området.

Christian83

Medlem
5 dec 2010
30
0
1
Vällingby
Idag blev det lite körning i kläppen istället men en strulande stötdämpare fram förkortade turen till bara 2 timmar,
förhoppningsvis ska problemet vara avlöst så det går att köra imorgon igen.

4

426H

KK,
Pålamalm heter sandtaget jag inte kom ihåg namnet på när vi snackade sist. :der:
Kör hårt!

:rofl:

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
hade lastat snöskotern så jag kunde bara kunde köra iväg imorse, kommer ut å ska rasta hunden. släp å bil står där men ingen skoter. någon tattare har stulit den. ger 10000:- till den som ger ett namn på den/dom som tagit den!!! ska stympa dom!!!!!! hoppas någon av alla sthlmare här inne ser den nånstans . kan inte finnas många i sthlm. mvh en riktigt sne anders

Hageelin

Välkänd medlem
15 mar 2009
366
0
16
31
hade lastat snöskotern så jag kunde bara kunde köra iväg imorse, kommer ut å ska rasta hunden. släp å bil står där men ingen skoter. någon tattare har stulit den. ger 10000:- till den som ger ett namn på den/dom som tagit den!!! ska stympa dom!!!!!! hoppas någon av alla sthlmare här inne ser den nånstans . kan inte finnas många i sthlm. mvh en riktigt sne anders
Låter som en sak som hände min polare för två tre veckor sen. Skotern stod på tomten bakom garaget, låst, och kanske 10 meter från vakthunden och ingen hörde nått eller vaknade.
Dom hittade skotern senare i tullen när ett par polska grabbar skulle åka hem. Hoppas du hittar den och jag tittar runt efter den

Tomicke

Välkänd medlem
25 feb 2010
200
0
16
Värmland
Hej och Go fortsättning alla från Capital city!
Nu lär ni väll ha snö i storstan ser ut å ha bleve en jäkla vinter på östkusten.
är rätt ok här i Värmland men nu är LRF på krigstigen mot allt va snöskoter heter.

Gött Nytt

Tomicke

Välkänd medlem
25 feb 2010
200
0
16
Värmland
Ut med EFTERLYSNING på Blocket Hör med killarna/kvinnsen från Norr dom har säkert bra tips hur du ska anonmsera efter skotern
Lycka till hoppas det fixar sig.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå

Så jävla surt...

Finns en särksild avdelning för stöldefterlysningar här: http://forum.snowmobile.se/forumdisplay.php?14-Stöldefterlysningar

Upp med Foto, speciella kännetecken, regnr, chassienr, ALL info du kan komma på ang maskinen!
Utgår från att du gjort Polisanmälan, sen kan du om du orkar, ringa till tullen vid dom större utfarterna ur landet och lämna info till dom, då kontakten Polis <-> Tull inte alltid är så snabb...

taffiz

Välkänd medlem
28 feb 2010
126
0
16
Sthlm/Mora
Men kan ju alltid hålla ett öga öppet, riktigt tråkigt att höra, lite info vart den stog,märke, osv ? om den inte redan ligger uppe i ''efterlysnings forumet''

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
är en arctic cat snopro 440, sitter f7 kylare på fotsteg och tunnel, står the beast på rutan å bigdog på sidorna i tunneln. den stod packad å klar för avresa i sundbyberg/duvbo.björkhagsvägen 14. är en jävla massa folk som letar efter den å om någon ser den tveka inte å ring mig 0768815322, blir 10 tusen i handen om jag får namnen på dom som gjorde det!!!! tänkte köra i jordbro idag men så blev det inte ;( gott nytt på er alla mvh anders

kjell krimminell

Aktiv medlem
18 dec 2010
52
0
1
Stockholm
är en arctic cat snopro 440, sitter f7 kylare på fotsteg och tunnel, står the beast på rutan å bigdog på sidorna i tunneln. den stod packad å klar för avresa i sundbyberg/duvbo.björkhagsvägen 14. är en jävla massa folk som letar efter den å om någon ser den tveka inte å ring mig 0768815322, blir 10 tusen i handen om jag får namnen på dom som gjorde det!!!! tänkte köra i jordbro idag men så blev det inte ;( gott nytt på er alla mvh anders
Med tanke på vad som står på klistermärket man ser när man sitter på den så e det antingen en förståndshandikappad eller blind som stulit den. Jag ska hålla ögonen öppna!

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
F*n va trist Big Dog. Ska hålla ögonen öppna här på södra sidan om stan också.
Såg lite skoterspår på ängarna vid Hågelby men det kan vara personalen på Flottsbro som är ute och leker om det inte var Kjell Kriminell som körde där också?

Bättre nyheter från mig. Efter ett par hektiska veckor skulle jag äntligen gå ut och se om min maskin ville skaka igång efter att ha stått på laddning. Samma fel som när vi var uppe i Gävle. Pillade bort locket till säkringsdosan och där låg det en liten 20 Amperare och skramlade. Tryckte dit den på enda lediga platsen och då startade den upp som ingenting. Fladdrar fortfarande på laddningslampan men verkar funka.

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
F*n va trist Big Dog. Ska hålla ögonen öppna här på södra sidan om stan också.
Såg lite skoterspår på ängarna vid Hågelby men det kan vara personalen på Flottsbro som är ute och leker om det inte var Kjell Kriminell som körde där också?

Bättre nyheter från mig. Efter ett par hektiska veckor skulle jag äntligen gå ut och se om min maskin ville skaka igång efter att ha stått på laddning. Samma fel som när vi var uppe i Gävle. Pillade bort locket till säkringsdosan och där låg det en liten 20 Amperare och skramlade. Tryckte dit den på enda lediga platsen och då startade den upp som ingenting. Fladdrar fortfarande på laddningslampan men verkar funka.
fan va kul för dig, man vill ju kunna lita på sin maskin ;). jo det är skit nu när det är så mycke snö med.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Om vädret tillåter så tänkte jag testa isen på Uttran nu på torsdag. Har varit och hackat och känt på den. Inget stöp och den verkar fast och fin. Brukar bli en tur runt Ensta ö. Vore själva fn om det inte skulle vara tjockt nog efter drygt två månader med minusgrader!
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=4&mp=%3Cpts%3E%3Cpt%20x%3D%221611404%22%20y%3D%226564044%22%20i%3D%22http%3A//www.hitta.se/images/point.png%22%3E%3Ct%3EEnsta%20%F6%20i%20Uttran%3C/t%3E%3C/pt%3E%3C/pts%3E

Fika är obligatoriskt, grill tillval.