skoter körning i sthlm området.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Nu har jag varit och köpt mig en ny maskin så att jag också kan vara med och leka :smile1:
En Ski Doo Grand Touring V1000 -03 blev det!
Inget man hoppar med direkt men för "fin-åka" är den perfekt. Lär klå en och annan i drag och topp också :biggrin1:

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
fan va kul lynxer, grattis. jag va i gävle idag å lämna in dämparna, har kommit riktigt mycke snö där å lederna såg fina ut:) tar ju bara 1,5 h upp dit från sthlm så tänkte kolla om någon är sugen på att slänga upp skotrarna på ett släp å ta en dags tur till gävle å köra???? man kan utgå från http://www.motorcenter.org/butiken.asp
leden går precis runt deras hus å det va okej att ställa bil å släp där, köpte led karta så man kan kolla vart man ska åka, kanske till kungsberget å äta lite å sen ut å leka lite ??? freddefart här brukar åka dit tror jag. må bäst mvh anders

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Måste köpa batteri eftersom det är helt slut. Sen vill jag testa lite innan jag ger mig iväg på någon långresa. Jag gick med i Gävle skoterklubb när jag var uppe på skoterns dag så jag kan väl köra där med gott samvete :bigsmile:
Annars låter det som en kul idé. Jag är ju lite gubbe (40+) så ledkörning i fin miljö med fika och grillstopp passar mig bäst. Med en touring har jag å andra sidan lite bättre förutsättning att surra packning åt dom som åker med mindre maskiner och vill leka utan att ha en tung ryggsäck på ryggen.....

PuderLuder

Medlem
17 nov 2009
16
0
1
Ska det köras i märsta med omnejd får ni gärna höra av er, hämtar troligen en boondocker i helgen som måste köras in :eyebrows:

PuderLuder

Medlem
17 nov 2009
16
0
1
Har beställt en lynx boondocker som borde komma till åf i veckan, gör den det så åker ja och hämtar den i helgen. Sedan väntar några inte fullt så roliga mil med tanke på att man måste köras upp 120l soppa innan man får full kraft från den trevliga lilla 800:an

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Har beställt en lynx boondocker som borde komma till åf i veckan, gör den det så åker ja och hämtar den i helgen. Sedan väntar några inte fullt så roliga mil med tanke på att man måste köras upp 120l soppa innan man får full kraft från den trevliga lilla 800:an
låter trevligt :) lämna precis in dämparna på renovering//service, men kommer nog dra iväg helgen 18dec lr 19dec å köra lite runt gävle :) verkar som det är några som vill följa med.

4

426H

Har äntligen fått tillbaka mitt körkort efter en smärre fortkörning i oktober så på söndag tänkte jag dra ner mot södertörn och köra lite skogsbilvägar och oplogade grusvägar. Finns några najjsa lekställen också under nya 73:an för dom som är intresserade av lite luftfärder. PM:a eller skriv i tråden om det är någon som är intresserad av att haka.

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Har äntligen fått tillbaka mitt körkort efter en smärre fortkörning i oktober så på söndag tänkte jag dra ner mot södertörn och köra lite skogsbilvägar och oplogade grusvägar. Finns några najjsa lekställen också under nya 73:an för dom som är intresserade av lite luftfärder. PM:a eller skriv i tråden om det är någon som är intresserad av att haka.
fan jag hade följt med direkt:( men mina dämpare va trasiga så dom är på rep