Skoter Max 30.000

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tjena

jag tänkte höra vad ni rekomenderar för skotrar för max 30.000

kraven är
1.Ska gå bra i lössnö (det behöver inte vara en ultimat lössnö maskin men ska ta sig fram bra där iaf)

2.Motorn ska vara minst en 700

det jag har funderat mest på är en storm 800 från -96 och framåt eller en zr/zrt 7-800 med nyare karossen, vet att det kan vara svårt att få dom från runt 30.000 men har sett nån här och där som säljer dom för det

annat än dom modellerna vad rekomenderar ni?

E

Ej medlem/Inloggad

max 30 000kr

Köp en zrt 800, eller en ski-doo mach 1 -98 eller en mach z -98, köp inte en storm.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
mxz formula 3 och formula z vad sägs om dom

har kollar lite på srx sxr och likn har dock hört att dom ska vara värdelösa i lössnö stämmer det?

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
jag hade satsat på en srx 700 (eller sxr om du hittar en för dom pengarna). yammahas tripplar är pålitliga och jälvigt grymma. dom är inte sämre än dom andra skotrarna som du har rabblat upp, men ingen av dom är bra ska du ha en som är bra i snön för dom pengarna så är det nog en rmk eller liknande men svårt att hitta en fin mountain för 30papp

E

Ej medlem/Inloggad

hade jag varit du så hade jag lagt pengarna på en 700 twin dom är lättare och mycket roligare i pudersnö.

G

gäst

Tjena, du skulle kunna få köpa min edge x 600 01:a för en billig penning.
Är lite kosmetiskta skavanker men för priset du får fixar du lätt upp de och säljer den för betydligt mer.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
hittade även en artic cat powder -99 för runt 30

kan det va nått?

har du lite info im edgen bilder och info om vad som är trasigt

E

Ej medlem/Inloggad

det är bara baljan som har två mindre sprickor, sen är högra trailing arm riktad så den bör målas om..

E

Ej medlem/Inloggad

Jag kan vara intresserad av din Edge, låter som en hyfsad utgångspunkt för mitt projekt till vintern, hur får jag kontakt med dig? Tel/mail?

E

Ej medlem/Inloggad

perfekta skotern är zr580 års97. grymm fjädrings väg

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Min sxr går hur bra som helst i snön, srx är väl inte någon pudermaskin, men det mesta handlar om föraren, större sortens matta kan vara att rekomendera.

E

Ej medlem/Inloggad

Vikten på föraren har stor betydelse,tex en på 105 kg, och en på 70 kg har ej samma framkomliget i lössnö, om förarna är jämlika förare är det som 70 kilos föraren har en passagerare på 35 kilo bak. Desto mindre du väger desto bättre framkomlighet!!!!

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Skicka PM till Silly Bear om ni vill tipsa om era egna skotrar till salu. Och inget skitsnack om märken, det tillför inte tråden något!

E

Ej medlem/Inloggad

tja, köp ej någon artic!! bara skrot.
om du kan skruva så hade du kunnat köpa min ombyggda skoter för en 21000kr och sedan köpa en motor till den för 9000kr.

det är en polaris 650 -89 med en rmk boggie från -01
och en yamaha matta 365x38x51
ochså är det minder drivhjul monterat.
har även en edge balja som ska på.

men det tråkiga med skotern är att det är en polaris motor som är skit.
jag skulle rekomendera en mach 1 eller en Z motor.
jag körde då inte fast en enda gång i vintras.(är 70cm hög bak till)

köpte sotern för 13000 och köpte delar för minst 10000kr