Skoter Max 30.000

E

Ej medlem/Inloggad

Arctic Cat!!!

jag kan hålla me killen om att arctic cat kan vara ren skit! men det beror på vilken skoter man köper och hur den har blivit behandlad också! jag hade en arctic som gick sönder 2 gånger för mig...
men alla skotrar går sönder, man ska inte bara gå på märket! man ska lägga märke till skicket och vem som kört den tidigare.

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
33
Östersund
Ej medlem/Inloggad skrev:
Vikten på föraren har stor betydelse,tex en på 105 kg, och en på 70 kg har ej samma framkomliget i lössnö, om förarna är jämlika förare är det som 70 kilos föraren har en passagerare på 35 kilo bak. Desto mindre du väger desto bättre framkomlighet!!!!
Till viss de, du måste ju väga lite för att kunna luta upp skotern osv.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
känns nu som det står mellan
zr
zrt 7/800
Powder 700
mach 1 -98
mach z -98

yamaha är jag lite skeptisk till visst dom gör fina maskiner med srxen är inte snygg nånstans (tycker jag iaf)

jag är inte så värst hemma på ski-doo så skulle nån här kunna berätta för mig vad skillnaden mellan en mac1 och mac z är är det som på artic att en är dubbel och andra är trippel pipor?

gärna också skillnaden mellan formula 3 och formula z och vilken (fomula eller mac) som är att föredra i lössnö, som sagt ski-doo har jag ingen större koll på

E

Ej medlem/Inloggad

Arctic Cat!!!

bland den där skaran ska du lätt välja arctic cat zr hlest en 600a...
ett riktigt bra tipps!

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Yamma är inte så tokiga. Tripplarna går i alla väder. Jag håller med om att SRX 700 är ett snöankare men om man monterar på en 32mm matta på det så matar den på hyffsat i lössnö. Annars så går SRXen grymt bra på hårdare före och vill man inte har lika mycket tokmotor så kan man ta SXR eller alternativet mitt emellan SXR och SRX, nämligen en SXViper (fjädringen från SXR och motorn från SRX (grovt räknat!!!)) dock så kostar SXV mer än 30k.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
jo srxen känns lite för tung å klumpig därför jag riktar in mig på dom andra modellerna ovan

nån ski-doo fantast får gärna upplysa mig om skillnaderna mellan modellerna

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
skulle gärna också vilja ha lite tips på typfel som finns på ski-doo och artic cat modellerna jag var sugen på

så man vet vad man ska titta efter när man lyckas hitta en skoter

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
liten update ;)

har även lagt till summit årsmodell 97/98/99 till listan

helst skulle jag vilja ha en summit med 44as matta

zr och zrt samt mach 1 / z känns också bra

nya frågan är (för er som fortfarande orkar hänga med i tråden) ;)

vad kan man tänkas få på för mattor på zr/zrt samt mach 1 / z

går det på en 44 eller något åt det hållet? 32mm känns lite för litet

skulle också vilja veta ungefär vad mattorna går på till dom olika skotrarna

E

Ej medlem/Inloggad

tänkte väl mer på mxz eller bigpipe... bigpipen går ju att förlänga till 345:as matta och den ska gå riktigt fint i snö!.. + att den har ett chasi som tål stryk!

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
jag e lite skepktisk till lynx om det nu inte var nya ranger mountain men det e alldelens för dyr

det blir nog ski-doo eller artic cat känns det som eller kanske en rmk

ca18det

Välkänd medlem
26 feb 2005
831
0
16
Kolla om du kan hitta nån person som snabbt vill bli av med sin MXZ 700. 2 cylindrig å snygg.