Skoter service, intresse och resevdelar i Stockholms området?

4

426H

E-tuna?
Det är alldeles för långt bort om du vill komma åt de 2 miljoner människor som bor i stockholms län.
Finns polarishandlare i bromma.
Arctic i sollentuna.
Yamaha i haninge.
Ski-doo i märsta.

Annars tycker jag det skulle vara kul med fler aktörer häromkring. Fast de flesta stockholmare förvarar nog sina maskiner vid sin fjällstuga och utnyttjar handlare där för service mm. Dessutom köper nog de flesta ny maskin när det börjar rackla i stället för att beställa reservdelar.

cfh

Välkänd medlem
21 nov 2008
578
2
16
sthlm
Jo jag har ju Skog&Trädgård ett par hundra meter ifrån mig som kan leverera alla polaris original delar vilket är klockrent för mig !
Dock så finns det ingen riktig skoterverkstad i närheten, det är där jag ser den här idén som en bra grej !

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
426H;
Tror inte du läste hela tråden! Men hur många av de där affärerna är fullblodiga skoterverkstäder?
Iof spelar det nog mindre roll för vissa!
Även kommer det erbjudas hämtning samt leverans! Hade jag tänkt!

Men som sagt så kommer det mesta handla om skoter demontering!
Och sedan service och sådant efter vad man hinner med!

Men uppskattar alla svar! :)

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
E-tuna?
Det är alldeles för långt bort om du vill komma åt de 2 miljoner människor som bor i stockholms län.
Arctic i sollentuna.
Yamaha i haninge.
Ski-doo i märsta.

Annars tycker jag det skulle vara kul med fler aktörer häromkring. Fast de flesta stockholmare förvarar nog sina maskiner vid sin fjällstuga och utnyttjar handlare där för service mm. Dessutom köper nog de flesta ny maskin när det börjar rackla i stället för att beställa reservdelar.
Problemet med BRP, är ju att de just har tagit bort servicestället i Märsta, och det artikeln handlade om. Närmaste auktoriserade ställe ligger i Hällefors vad jag vet, 26mil från Sthlm. De svarade att vi kunde åka upp till Dalarna och serva skotrarna. Jag uppmanar alla som har Skidoo eller Lynx, och som uppfattar detta som ett problem, att kontakta BRP ang. detta.

Lindbom_Yamaha

Välkänd medlem
12 sept 2008
756
6
18
Hallstahammar/Älvdalen
ligger en Arctic cat återförsäljare i heby. 1 mil utanför sala.Tror din ide kommer funka fint. finns mer en man tror som åker skoter här i trakterna. Närmast lederna har du i Fagersta-Norberg yamaha_nisse.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Kolla blocket.. ligger ute demonterade nytros som jag tror kommer från Yamaha_nisse.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
E-tuna?
Arctic i sollentuna.
Yamaha i haninge.
Ski-doo i märsta...............
När det gäller Ski-Doo så är närmaste (sydligaste) aukt. verkstad Bohlins i Järbo dit jag kommer dra min maskin till helgen. POFM i Märsta kan ev. meka men eftersom dom inte är auktoriserade så har dom ingen möjlighet att koppla in sig med dator (återställa DESS:en i mitt fall). Jag kontaktade dom i somras och det lät som att dom ev. skulle auktorisera sig igen.
Det är en auktoriserad verkstad jag saknar mest. Sen vore det kul med en verkstad man kan få lite mer personlig kontakt med och kunna lämna in för service och annat pyssel. En sidoverksamhet kunde vara att hyra ut bra skotersläp. Ingen i närheten av mig har tipp på sina släp och standardlängden är 2,58M.

Förvaring i kombination med service kunde nog vara en säljande idé. Jag har sett flera här på forumet som svär över att "skotern står vid stugan" när det blir tal om skoteråkning i Stockholmstrakten. En orsak är nog just bristen på förvaring och underhåll på "hemmaplan". För mig är förvaringen inget problem men servicen saknar jag, lat som jag är :).