Skoter val?

Jocke1966

Medlem
12 mar 2007
8
0
1
Detta är min första vinter som skoterägare. Kör en Venture XL, Men vi behöver en till. Provkörde en F8 men vi vill ha ett mellanting, inte racer och inte en ren touring. Kör mest led i Funäs men vill kunna åka utanför oxå, utan att behöva skotta i 2 tim varje gång. (det blir tungt för gubb kroppen.)
Jag är en två barns farsa och väger c:a 75 kg, så det kan inte vara ngn. monster maskin.
:confused: Jag är tacksam för alla tips.

Ps.fruset vatten är roligare än smält!!

stralle

Välkänd medlem
21 feb 2007
402
0
16
Piteå
En m5? dom är ju mitt emellan touring å racing å dom är ju inte så tunga heller har ja hört.

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Hur mycket har du tänkt lägga ut? Verkar som du söker efter en hybrid, sportig men tar sig ändå fram bra och så kan du dra pulka efter. typ en ski-doo renegade, beror helt på vilken prisklass du ligger i

Jocke1966

Medlem
12 mar 2007
8
0
1
Något sportigt som kan dra en pulka och ta sig fram i skogen låter helt rätt. Priset skall väll ligga runt 60´-70´Kr. Det verkar finnas många i den prisklassen och som rookie så är det inte lätt.
Jag är mkt tacksam för alla era svar.

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Då skulle jag nog sökt efter en ski-doo renegade 600/800 04 och upp. Är ju både sportig och tar sig fram bra när den är lite längre. Kan ju också dra pulka efter. Eller kanske en summit om du vill ta dig fram ännu bättre i lössnö.

Jocke1966

Medlem
12 mar 2007
8
0
1
Tack som faan! Skall kolla upp dom. Blev tippsad av en kompis i Funäs om en Polaris switchback? Kan det vara ett alternativ, går det att åka två på den, dra pulka? Tacksam för dina svar.

Smält snö suger häst b...e!

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Blev tippsad av en kompis i Funäs om en Polaris switchback? Kan det vara ett alternativ, går det att åka två på den, dra pulka?
Nog skulle en sån säkert funka, är ju som polaris version av renegaden. att åka två på den vet jag faktiskt inte om man kan men du kanske kan sätta dit en dubbeldyna. Att dra pulka ska nog inte heller vara något problem.

LOCAL-RIDER

Välkänd medlem
29 okt 2006
210
0
16
LAPPLAND
inga problem med switchbacken den går att åka två på och dra pulka med fin skoter efterleder och utanför perfekt val om du frågar mej