Skoteraffärer i Boden......

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Tänkte slå två flugor i en smäll och fara runt och kolla på skoteraffärer när jag lika är i Boden. Men vilka finns det?? Den enda jag vet är Sixten.

Om ni vet öppettider så skriv gärna det också. Vardag + helg öppet.

rydde

Välkänd medlem
1 jan 2000
425
5
18
47
Luleå
Motor och fritid

aukt arctic verkstad, säljer dock inte nya maskiner (än iaf) men tillbehör mm. Bra priser och trevligt bemötande!

E

Ej medlem/Inloggad

hej

åk till jokkmokk där har dom mycket + luleå

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Ej medlem/Inloggad skrev:
åk till jokkmokk där har dom mycket + luleå
Det är ju dock lite längre till Jokkmokk... Tror bara att han ville veta vilka återförsäljare det fanns i boden och inte dom som fanns i Jokkmokk.

E

Ej medlem/Inloggad

Finns ju dock inte så mycket skoteraffärer i Jokkmokk, tror han menar Vuollerim. Finns betydligt fler i Luleå dock.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
good point errrnst ;)

kan tillägga att du inte missar mycket genom att inte kolla affärerna i boden, är det bara reservdelar du ska ha eller ny skoter?

jag tror inte du hittar så mycket mer o boden än luleå

yamaha i boden och luleå ägs av samma ägare iaf

johnnype

Välkänd medlem
1 jan 2000
174
0
16
boden
Silly Bear skrev:
good point errrnst ;)

kan tillägga att du inte missar mycket genom att inte kolla affärerna i boden, är det bara reservdelar du ska ha eller ny skoter?

yamaha i boden och luleå ägs av samma ägare iaf

där har du fel ! yamaha i boden finns inte mer dom gick i kk för ca 1 1/2 år sedan och dom ägdes inte av samma ägare som i luleå dom sista 2 åren

http://www.sixtennilssons.com/

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Det finns 3 i Boden...

-Sixten Nilsson

-Motor Och Fritid (samma som rydde tog upp)
Grymt bra kille att ha å göra med
www.motorochfritid.nu

-Tords Motorservice ren Ski-Doo handlare
Även där är det helt klart värt ett besök!
www.tordsmotorservice.bd.se
Tackar. Exakt ett sådant svar jag ville ha.

Och till er "gäster": Jag frågade varken om Jokkmokk eller Luleå. Och om du/ni öppnar ögonen lite till så ser ni att jag bor i Luleå.

Silly Bear skrev:
good point errrnst ;)

Ska inte handla något speciellt. Bara roligt att kolla på skotrar och tillbehör. Var in på Kalix Maskiner i Kalix förra vintern. Ojojoj, vilken skillnad mot i Luleå.

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
jo kalix maskiner han e j*vla massa prylar, tyvärr inget liknande i boden

du har ju både sixten nilsson och motor och fritid bara några meter ifrån varann så dom 2 butikerna kan du nog glida förbi när du lika är i boden

E

Ej medlem/Inloggad

Men för fan, finns ju ingen bättre butik än tords motorservice i norra bredåker utanför boden, finns ta mej tusan ingen som kan hålla sådana priser! klart värt ett besök

E

Ej medlem/Inloggad

Nog ägde väl bernt hed yamaha i boden sista åren också med drevs väl ändå inte riktigt av han? Om jag inte har fel så bor han där inne nu och byggt om det till ett hem med golvvärme och allt? Eller yrar jag?

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Nog ägde väl bernt hed yamaha i boden sista åren också med drevs väl ändå inte riktigt av han? Om jag inte har fel så bor han där inne nu och byggt om det till ett hem med golvvärme och allt? Eller yrar jag?
Ang. butiken så förstod jag att Bernt "hyrde" ut Heds i boden till cykelpiraten och en kille till men det gick som det gick...

Ja... Ska man vara riktigt petig så är det dottern My Hed som bor där nu... :)