Skoterbilder

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Härligt det ser ut!! Här regnar allt bort nu :( Så det är väll bara att ställa undan skotern för denna vintern :( har fått åka ca 30 min i år haha fyfan va kass vinter
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Flytta norrut?:p
Ja, skulle lätt flytta norrut bara det fanns samma jobbmöjligheter som det gör söder ut. Jag kanske är mediaskadad, men det verkar ju som alla flyttar söder ut, eller? Är det någon stad i jämtland eller norrland där dom bygger nytt. Snickare som jag är, så vill man ju bygga nytt och inte gammalt.
Jag har annars en plan.
Vi samordnar en massflytt till Stora Blåsjön. Där all snö ramlat ner i år. Bygger om hela fjället till ett äventyrscenter för rika 08or. Smäller upp hotell, klubbar o barer i alla konstellationer och smackar in en flygplats på bästa ställe och kör trasfer i högsta hugg fram och tillbaka. Även helekopter för de otåliga. Alla bygger varsitt hus med utsikt över Blåsjön och en boulevard med trendiga affärer. Mitt i centrum ligger Asker o Bamses "pimp my sled" workshop där de fixar 300hp/turbo och alla tänkbara mods på 24 timmar. Norrmännen vallfärdar över och deras oljepengar hamnar i våra fickor och alla anlitar inredningsarkitekter. Ja, fan det vore nåt. Sen sitter vi där när vi blivit gamla och bittra och beställer fjällresor till en fjärran outforskad nejd. Ja fan! Jag är på.
 
Last edited:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
kenth: Samma jobbmöjligheter? Om du vill bygga så har du en utmärkt chans nu. LKAB ska flytta hela Kiruna. Jag har en kompis som hoppade av skolan och nu är han murvel uppe i Kiruna med en månadslön på i runda slänga 30k. Efter skatt.
Fast Kiruna kanske låter lite avlägset? Testa Luleå. Nu under bygget av serverhallar har de sådana behov att de anställer alla. Sen håller Lulebo på att bygga några nya höghus, plus utbyggnaden av industriområdet.
Eller flytta till Norge? I Narvik, dvs alldeles bredvid riksgränsen så finns det ett stadigt behov av arbetskraft särskilt inom byggbranschen då oljeindustrin har hunnit svälja en del folk. Alla nya oljefält i Nordnorge kräver manskap samtidigt som det är svårt att locka folk dit. Fast att prata om ställen i Norge där det är lätt att få jobb är som att nämna vissa ställen i Thailand där det är lätt att hitta en tjej. Var du än vänder dig finns det plats för en svensk.

Fast visst är det avfolkning här uppe inget tvivel om det.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Arjeplogarn: Flyttar denna diskussion till en ny tråd." Kan vi flytta norrut? Till snön närmare bestämt."
 

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Flytta norrut?:p
Jo det vore nått men det är ju det där med jobb också. Man är lite för bekväm/feg o säga upp sig o våga ta chansen o testa nått nytt o lämna allt här hehe. Men visst har man funderat på det många gånger.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Jo det vore nått men det är ju det där med jobb också. Man är lite för bekväm/feg o säga upp sig o våga ta chansen o testa nått nytt o lämna allt här hehe. Men visst har man funderat på det många gånger.
Så är det. Man fegar och rätt var det är så har livet passerat och man sitter och funderar på va fan som hände. Den som sa "Just Do It" har nog rätt....
 

SkoterAd

Välkänd medlem
3 sept 2010
417
0
16
Piteå
boggieskenan åkte genom hålen i mattan och rev sönder:/
Så om någon har en attack 20 matta från en sno pro 440 pm mig!