Snöskoter i midnattsol
Då var man inne i sommar månaden Juni. Det mest påtagliga med det är ljuset. Det blir mörkt nästa gång i Augusti. Vi tog en sväng med våra maskiner i högalpin terräng under midnattsolen. Häng med !
Barmark i Juni ! Min barnbarn kommer att trampa vindruvor om detta forsätter :heh:
Jag fick följa med 2 ungtuppar som visade sig vara riktiga hårdingar. Duktiga på att hantera sina maskiner. Den ena killen hänger med ruff riders. Snacka om att man är lite gamling i sällskapet.
Vansinnigt tjusigt område. Hårdingarna spanar efter en väg upp på fjället. Jag börjar ana vart åt det lutar. Det kommer att bli BRANT !
Här känner jag att jag inte vill vara med längre. Efter att kompisen förklarat att vi bryter igenom molnen och ser alla toppar om du kör upp så ger jag med mig.
En personlig seger över skräcken och att skörda av en fantastisk utsikt ! Vilket land vi har och jag förstår raderna i vår nationalsång. Du fjäll höga nord.
En man som är ett med snöskotern. Back flips och konster av alla slag är ingen konst för denne man. Han är mänsklig på det sättet att han njuter av omgivningarna.
Titta å njut av både berg och maskin
På väg ner genom molnen.
Vi surfade över jokkar idag. Denna flod har dock en bro.
Strax hemma och det är med stort vemod eftersom det mest troligt är min sista tur för denna säsong. Här går det dock att köra skoter länge än och vem vet kanske jag gör ett helikopter lyft i Juli med skotern. Men jag vänder hem med blandade känslor och sorgen för att säsongen är slut är bly tung.