Skoterbilder

BrpLynx

Välkänd medlem
16 dec 2009
196
0
16
Ånge
Till nästa gång. Lasta av vid statoil i Vattjom eller på bussgaraget. Folk blir snabbt griniga om ni kör från mitt i centrum.
joo de va tänkt att vi skulle lasta av vid bussgaraget men mormor åt en polare bodde där så då vart de att vi lasta av där
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Första pudersvängarna för säsongen idag, man kan ju inte köra i skogen än men att surfa nån myr eller åker går fint. Ligger väl runt 50 cm nu. Passade på att prova nya GoPron också! :)



Inte för att det är någon skoterbild egentligen, men vi var ut och borrade 2 sjöar också,
25cm "svart-is". Så någon nytta har vi ju haft av snöbrist och kylan.

 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag skulle nog säga att det har snöat upp emot en 30cm idag, det har plogats 2 gånger idag och dom åker bara ut när det är runt 15cm på vägarna. Men sen har det blåst väldigt mycket så på vissa ställen är det 45-50cm och på andra upp mot 70!

Tyvärr bottenlöst då men kul som fan iallafall! Snöar på fortfarande och det är lovat
lika mycket tills imorn, jag håller då tummarna ;)

Härlig bild. Har ni fått mycket snö idag?
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Kul att några har rikligt med snö iallafall! :)

Här har det snöat hela dagen och jag kan inte säga att det kommit mer än max 5cm.. :(
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Jag skulle nog säga att det har snöat upp emot en 30cm idag, det har plogats 2 gånger idag och dom åker bara ut när det är runt 15cm på vägarna. Men sen har det blåst väldigt mycket så på vissa ställen är det 45-50cm och på andra upp mot 70!

Att det ska vara så stora skillnader ibland, är ju ändå inte så långt mellan övik och Umeå.
Här har det bara blåst runt och landat några cm. Börjat iofs ta sig, men less på dessa
lokala snöfall.......
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jo det är knepigt hur det kan vara, men nu bor jag ju 7 mil inåt landet också. Det har inte snöat riktigt lika mycket inne i Övik. Fast det är ju mer än bara några centimeter iofs.

Att det ska vara så stora skillnader ibland, är ju ändå inte så långt mellan övik och Umeå.Här har det bara blåst runt och landat några cm. Börjat iofs ta sig, men lesspå dessa lokala snöfall.......
 

MAXIT

Välkänd medlem
20 jan 2012
231
0
16
Övik
Jo det är knepigt hur det kan vara, men nu bor jag ju 7 mil inåt landet också. Det har inte snöat riktigt lika mycket inne i Övik. Fast det är ju mer än bara några centimeter iofs.
Det har dumpat riktigt mycket i stan också, vi har runt 70cm utan botten och det snöar fortfarande. Dom har börjat sladda lederna.