Skoterförbuds områden i västerbotten?

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Stämmer bra, om du klickar på det röda så får du mer info.
Endast tillåtet att följa markerade leder.

Men nu vet ju jag inte hur bra den här kartan stämmer men jag tror det ska va ganska exakt :)

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jag hittar inte ett ända av förbuden runt åre komun där jag brukar köra så lite inte blint på den kartan.

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Okey tack för hjälpen! Men fan va skoterförbud det är överallt i västerbottens fjälltrakter :/

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Jag hittar inte ett ända av förbuden runt åre komun där jag brukar köra så lite inte blint på den kartan.
Jag tror inte kartan går så långt ner ännu men det kommer nog under säsongen.
Min karta från Kartman visar iaf att Rännberg och Renfjället har skoterförbud

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Jo delar av renfjäller har förbud men sen är det förbud runt hela åre skutan ut över huså och bort över hur långt som hälst så den kartan är inte ricktigt uppdaterad på förbudena häller.
Har skickat massor med leder till karman kartan men orkar inte skicka förbudena eftersom jag har problem med min gps så jag ändå inte kan se dom själv...

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Det han menar är att man får köra Skoter där men enbart om det går en skoterled som man inte får avvika

oskaar

Välkänd medlem
26 mar 2012
470
1
16
Umeå
Inom de flesta "förbudsområden" så får du ju köra efter leden men du får inte vara ute och friåka etc.

Exakt m0ngoloid, de var så jag menade

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Lapparna bränner iaf runt med sina skotrar på förbudsområde, så monterar man renskinn på dynan, ett lasso fastsurrat på styret, ingen hjälm och ser allmänt sur och bister ut så går det nog bra att köra lite varstans :)

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Lapparna bränner iaf runt med sina skotrar på förbudsområde, så monterar man renskinn på dynan, ett lasso fastsurrat på styret, ingen hjälm och ser allmänt sur och bister ut så går det nog bra att köra lite varstans :)
Det är väl så man ser ut när man är ute och åker?

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Jo delar av renfjäller har förbud men sen är det förbud runt hela åre skutan ut över huså och bort över hur långt som hälst så den kartan är inte ricktigt uppdaterad på förbudena häller.
Har skickat massor med leder till karman kartan men orkar inte skicka förbudena eftersom jag har problem med min gps så jag ändå inte kan se dom själv...
Jag har varit i kontakt med Kartman och tydligen är förbuden för Åre och Funäsdalen på gång inom snar framtid.

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Vid senaste uppdateringen från Kartman medföljde bl. a. förbudsområdena för Åre, Funäsdalen och Lofsdalen men jag har själv inte uppdaterat och kollat.