Skoterhandskar

Andy 7

Aktiv medlem
7 jan 2010
94
0
6
ås
kikat på hela klim handsk kollektionen och några ser riktigt vass ut.
som de låter och erfarenhet så smakar de så kostar de.
de blir nog lika bra att satsa så slipper man bli arg och besviken när man är ute och åker.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag har haft samma problem som er... kall om händerna och blöta handskar...

MEN

Jag har hittat min räddning..

Räddningen heter FXR Fuel! Gå in på bl0cket o skriv Fuel FXR så hamnar ni i Kalix, dom har dessa till halva priset.. har köpt två par till mig, ett par till tjejen samt X antal vänner köpt dessa o alla säger likadant: De bästa handskar vi haft men dock lite för varma när de är plusgrader

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik

MEN

Räddningen heter FXR Fuel! Gå in på bl0cket o skriv Fuel FXR så hamnar ni i Kalix, dom har dessa till halva priset.. har köpt två par till mig, ett par till tjejen samt X antal vänner köpt dessa o alla säger likadant: De bästa handskar vi haft men dock lite för varma när de är plusgrader
Som jag letat efter dessa handskar! Har aldrig hittat ett par handskar jag varit nöjd över sen mina FXR gick sönder. Bästa handskarna jag haft och rekommenderas starkt. Måste nog beställa ett par nu.

Kan tillägga att jag håller med föregående talare om "crosshandsken", man fryser i princip hela tiden och blir blöt på en gång. Men väldigt smidig o bra så länge det inte är för kallt. Funkade utmärkt när man fortfarande hade styret under rutan, men nu när händerna flyttat en bit över är de inte fullt så trevliga...

meangreen

Aktiv medlem
2 dec 2009
72
0
6
Boliden, Sweden, Sweden

ume2

Aktiv medlem
4 nov 2009
66
0
6
Alfta
Lånar tråden lite..
Vill gärna ha lite tips på bra handskar när de börjar bli lite varmare från -5 å varmare. Tunnast möjligt önskas..

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Kan hålla med om IamFredriks förslag på FXR Fuel.
Köpte ett par efter att jag såg hans inlägg, och jag måste säga att 250 kr (som dom då kostade) var ett riktigt klipp!

Har kört med ett par Scott racing-handskar förut, som blivit kall och blöt ganska omgående.
Med FXR Fuel så frös jag aldrig om fingrarna. Trots intrycket av att vara stora och klumpiga så var det riktigt härligt att köra med dom. Klart bästa handskarna jag köpt än så länge!
Men som föregående talare sa så är dom aningen för varma när det är plusgrader.

Är det någon som testat FXR Backshift? Dom ska tydligen ha lite mindre isolering, och därmed vara lite "kyligare".
Eller vad finns det för andra bra skoterhandskar för dom varmare dagarna?

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16

MEN

Trådlyft ja vet, men behovet finns ju, är det dessa ni menar? http://shop.textalk.se/se/article.php?id=3195&art=3101011

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Kör med Hestra handskar, finns att köpa på nästan varje sport/skid butik.
Och om man vill köra med tunnare handskar så är det ju bara att använda muffar?

dogbert

Aktiv medlem
2 aug 2004
78
0
6
Kan hålla med om IamFredriks förslag på FXR Fuel.
Köpte ett par efter att jag såg hans inlägg, och jag måste säga att 250 kr (som dom då kostade) var ett riktigt klipp!

Har kört med ett par Scott racing-handskar förut, som blivit kall och blöt ganska omgående.
Med FXR Fuel så frös jag aldrig om fingrarna. Trots intrycket av att vara stora och klumpiga så var det riktigt härligt att köra med dom. Klart bästa handskarna jag köpt än så länge!
Men som föregående talare sa så är dom aningen för varma när det är plusgrader.

Är det någon som testat FXR Backshift? Dom ska tydligen ha lite mindre isolering, och därmed vara lite "kyligare".
Eller vad finns det för andra bra skoterhandskar för dom varmare dagarna?
Kör själv med FXR Backshift och FXR Vertical
Backshiften har lite tunnare foder än Fuel (personligen tycker jag att Fuel blir för tjock)
Vertical handsken är ytterligare tunnare och grymt smidig.
Detta är utan tvekan de bästa handskarna jag haft.

Hittat denna sida:
http://www.fxrshoppen.se/skoterhandskar-herr

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
32
Sandviken/Torsby
Kör själv med FXR Backshift och FXR Vertical
Backshiften har lite tunnare foder än Fuel (personligen tycker jag att Fuel blir för tjock)
Vertical handsken är ytterligare tunnare och grymt smidig.
Detta är utan tvekan de bästa handskarna jag haft.

Hittat denna sida:
http://www.fxrshoppen.se/skoterhandskar-herr
Tack för infon, då ska jag ta en bättre koll på dessa handskar! :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har försökt kolla denna tråd men inte fått riktigt kläm på voilka handskar man skall satsa på om man vill ha ett par tunna handskar. Jag har ett par tjockare FXR som funkar bra men skulle vilja ha ett par tunnare också.

Tips?