Skoterhjälm? FÄRG?!

  • Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Jag funderar på att köpa mig en nu skoter hjälm, typ en cross hjälm + att jag ska köpa mej ett par glasögon. men vilken färg på hjälmer är snyggast när man har en Röd skoter?? (Har en Lynx enduro 550 -05)


vet att det är ganska "individuelt" men säg vad ni tycker.

Tacksam för svar.
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Hitta en röd med lite gult, visst är skotern så. Annars kan du köpa en hjälm i vilken färg som helst och be någon motivlackare att lacka den samma rödfärg som skotern och sen göra lynxmärket eller skriva enduro lite snyggt och så förstås skriva in ditt namn bak på hjälmen. :p

i värsta fall får du köpa en snygg hjälm och lacka om skotern. skulle iofs vara coolare. :cool:
 
E

Ej medlem/Inloggad

hehe okey tack för svaret, föresten så e skotern helt röd inget gult, men jag vet iaf lite vad jag ska tänka på när jag köper hjälmen :)
 

skoterflikkan

Ny medlem
31 dec 2004
4
0
1
Luleå
Jag har en röd skoter. eller vinröd så de e va svårt o köra en hjälm som passade till den. men jag löste problemet genom att köpa en crosshjälm med crom och rödgula flames. det e snyggt och går till alla skotrar
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
En färg som matchar kläderna är alltid snyggt, men annars är mattsvarta hjälmar med inslag av silver/kromfärg väldigt snygga.