Skoterköp 25-35k

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Köp dig en MC 800 du kommer bli jävligt nöjd. Bestycka ner den något snäpp så går den ännu bättre och så tar den lite mindre sås på köpet! ;) Är den på blocket i Älvsbyn? Den såg iaf fräsch ut och hade ju inte gått långt så du kör ju flera hundra mil till utan och behöva skruva.

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
För närvarande känner jag en stor dragning till MM700, då jag ej önskar skruva mer än nödvändigt, samt bara haft goda erfarenheter av tillverkaren Yamaha. Nu rådfrågar jag då er, vad "måste" man enligt er göra med dessa? Har läst på lite och sett att flera rekommenderar reedspacers, elstart, backväxel, nedbestyckning, samt drev och kedjebyte. Hur pass viktiga är dessa saker att göra, och vilka är viktigast? Räknar med att nedbestyckning kommer göras, då det inte är så ansträngande för min pengapung.

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ja det är också en riktigt fin skoter. Inget är väl direkt ett "måste" på dessa. Backväxel sitter ju redan original så det är inget du behöver köpa, tycker du själv att du vill ha mer svar på gasen så är väl spacer ett billigare altenativ. Nedbestyckning ska du nog isåfall vänta med till vintern så ser du om det behövs el inte. Iaf i Överkalix går dom perfekt original men det är ju på högre höjd där du bor så då kanske du ska gå ner något steg.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Då du kör så mkt lössnö så hade jag helldre tagit en Mountain Cat då den går bättre i lössnö än en MM, MM är ju mer som en Crossover än vad MC är. Visst, MC av årsmod 01-02 är ju oxå mer som en crossover äv vad -03/04 maskinerna är. Men fortfarande så känns dom som dom är bättre i lössnö än vad MM känns.

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Ja, men då har Mountain Caten mindre hållbar motor, dyrare i drift..

Sedan AC har jag inte alls tyckt om efter vintern med min ZR 500 -02! Tyckte jag bara fick skruva..

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
600 EFI'n har (av mina erfarenheter om den) haft problem och hålla om den är väl använd till skillnad från 800an som tål nästan hur mycket stryk som helst. Men då är 800an ganska bra på att ta bensin men går ju jävligt bra då.

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
Enligt mej så är yamaha en trevligare skoter än en arctic pga att yamahan är en mycket mer välbyggd skoter det kommer inga överaskningar efter några mil eller variatorn tex. den viner å skramlar mer på arcticen än va den gör på yamahan.

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Sökandet fortsätter...

Resultat hittills:
* Kollade på en Summit, gillade inte prisläget och drog därifrån med spinn på hjulen!
* Nattsömnen gravt påverkad av allvarligt huvudbry rörande modellval.
* Funderingar om Renegade 700 -02 har dykt upp efter att ett lovande exemplar i fel prisklass dykt upp på känd annonssida. Förhoppningar om prutmån har väckts.
* Anhörig i kustområdet har involverats i jakten, förhoppningar om fynd är små, men likväl existerande.
* Oförklarliga spasmer i tumme som kommer och går i samband med häftiga temperaturfall.

Vad tycker ni, ärade kamrater, om Renegade 700 -02?