ok...
1 Ja gud vad jobbigt det måste vara att köra sakta på vägen. Det är väl bättre att få köra sakta än att inte få köra alls?
2 Det du säger är "jamen dom kör ju fort då ska jag också göra det". Då kan du lika gärna fortsätta den meningen med "jamen andra kör ju rattfull så då ska jag också göra det"...typ.
3 Sen det här med att man ska få själv anpassa hastigheten till vad man tycker är lämpligt. Men det är ju det där som är problemet! Tydligen så behärskar vissa skoteråkare inte förmågan att göra bedömningen om vad som är lämpligt.[/quote]
1. Tycker inte att det är jobbigt att köra 20km... kan ta som exempel när du kommer till norge så är det skoterförbud, där hänvisar polisen att man ska köra på vägen för att man har reggskylt. (Bilarnas hastighet kör man då) Varför inte köra på vägen i Sverige på samma villkor, dock så har vi inte skoterförbud. (Enda nackdelarna är ju kylningen på skotern vid vägg körning, sliter på skidor styrstål) Men det är ju bara till närmaste led.
( har du reggskylt och trafik eller helförsäkring varför inte ha samma villkor som andra fordon)
2. Det jag vill ha fram här är att det finns många andra fordon som de kör vårdlöst med, som inte uppmärksammas lika stort. Så fort en skoter förare gör en rivare så hamnar det på första sidan.
3. Näe det är klart att inte alla kör laglydigt. Vad man har sett bara här på forumet så vill nästan alla att sin maskin ska gå hårt.. då menar jag fort. 70km är ju vad en skoter får gå max. 20 inom tättområden.
Men om man ändra reglerna på sjöar att man få ha fri fart där. Så kan ju de som vill gasa på så mycket det går utan att känna att de bryter mot lagen.
Inte för att vara negativ om polisen.. Men de är rätt slö.