Skoterkörning kring Sollefteå & Ramsele?

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
58
Sandviken
Hej på er,längesen nu...
Jo,det är så att imorron (äntligen semester :D )ska vi iväg & titta på stugor i trakterna kring Sollefteå & Ramsele.
Och eftersom jag aldrig varit i dom krokarna på vintern så undrar jag :
Hur är der med skoteråkningen där ?,är det lite chansartat med snötillgången (som i Sandviken kalas ena dagen & slask andra) eller kan man lita på att man verkligen får åka.
Snälla svara fort annars får man väl leta längre västerut. :confused:

Ha de gött............ :cool:

SXViper__

Medlem
7 nov 2004
38
0
1
alfta
jag har hört att det ska vara dåligt med snö i Sollefteå, så jag skulle leta mer västerut. någonstans i jämtlandslän, t.ex Lofsdalen, Hede, Funäsdalen. det ligger inte så långt upp men garanterat bra med snö på vintrarna

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Dåligt senaste vintrarna

Jag håller till en del runt Bredbyn, ca. 8 mil norr om Sollefteå och där har det varit väldigt dåligt med snö dom senaste vintrarna.
Har väl bara gått att köra feb., mars. och oftast inte på mer än en halvmeter snö, visst går det att hitta rolig körning men det värsta är den korta säsongen.

Jag skulle tro att det är ganska likt runt Sollefteå, Ramsele borde väl rimligtvis vara lite bättre...
I Sollefteå är dom dock bra på att anordna skotertävlingar, det är ju kul och kan kanske vara ett plus när man letar fritidshus?

PS. jag justerade rubriken lite, tror att man lättare ser var tråden handlar om nu...

J

Junselebo

Nog är det bra med snö runt junsele/ramsele/näsåker och alla byar kring sollefteå vår och vintertid ska du se.

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
58
Sandviken
Ok,hemma igen

Hej på er,kom nyss hem & man blir ju lite besviken på att farsgubben var tvungen att flytta ner hit från Gällivare.
Blev faktiskt lite avis på er "riktiga" Norrlänningar.
Snälla ge mej ett jobb så säljer vi allt & flyttar ;)

Där i Norra Dalarna & Jämtland har det blivit många hundra mil mellan Idre & Åkersjön,så där håller jag med om att det är riktigt bra,men tyvärr så är ju stugorna mycket dyrare där.(kollade även den i Gördalen)
Hittade för övrigt en riktigt fin & prisvärd stuga utanför Ramsele,men vi är fortfarande öppna för förslag......hyra årsvis kanske??
nån som vet något i västra Jämtland ???
Hör av er & tackar för svaren

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
Finns alltid mycke snö här uppe i Rossön (13mil norr om Sollefteå) Sen så är det ju bara 10mil till Borgafjäll och fem-sex mil till Tåsjö där det är bra skoteråkning.

E

Ej medlem/Inloggad

Ramsele är kanske mest snöfattigt i Norrland!!!

Allvarlgt talat köp inte en stuga i Ramsele för åkningens skull, nästan ingen snö och bara tråkig terräng....

E

Ej medlem/Inloggad

hmm....

He,he,Ok.
Efter mycket funderande hit & dit så lutar det nog åt en husvagn nu.
Bara att flytta dit där snön finns,blir nog isåfall Funäs eller däromkring i vinter.

E

ejwbegysv

LArsson :
Jo den där stugan är det överpris på.. dom lär aldrig få den såld..

Håll koll på www.hemnet.se.. finns säkert stugor i närheten av gördalen som är snorbilliga... sök i älvdalens kommun. tex. Särna, Mörkret, Särnaheden, flöttningen, Drevdagen osv.. Idre är snordyrt..

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
58
Sandviken
Ok,tackar för tipsen,men igår var vi iväg & köpte husvagn.
Har aldrig haft eller ens sovit i en sån förut,så det lär väl bli nåt i stil med Farsan i Sunes sommar i början. :confused:
Men,men vi gör ett försök.

E

ejwbegysv

Larsson skrev:
Ok,tackar för tipsen,men igår var vi iväg & köpte husvagn.
Har aldrig haft eller ens sovit i en sån förut,så det lär väl bli nåt i stil med Farsan i Sunes sommar i början. :confused:
Men,men vi gör ett försök.

Haha.. ja lycka till med husvagnen och håll till höger när jag är påväg uppåt i vinter :)

Är uppväxt i husvagn.. men inte bott så mycket på vintern i husvagn..