Skoterkorts kurs i närheten av funäsdalen?

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Hallåj det börjar nu bli dags för förarbevis till skoter fyller i mars:), men just den veckan jag fyller så far vi iväg till bruksvallarna:(..Men hade tänkt att göra teorin här hemma och uppkörning i fjällen! (vore skönt med kortet när man är där) Så jag undrar om någon vet av någon skoterkurs i närheten av funäsdalen så man skulle kunna köra upp vecka 13?:confused: Eller om nån bara vet av nån som har kurser i närheten kan ni ju säga till:rolleyes: Har letat lite efter funäsdalens skoterklubb sida men inte hittat något tänkte att det kanske finns något om kurser där...

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Hallåj det börjar nu bli dags för förarbevis till skoter fyller i mars:), men just den veckan jag fyller så far vi iväg till bruksvallarna:(..Men hade tänkt att göra teorin här hemma och uppkörning i fjällen! (vore skönt med kortet när man är där) Så jag undrar om någon vet av någon skoterkurs i närheten av funäsdalen så man skulle kunna köra upp vecka 13?:confused: Eller om nån bara vet av nån som har kurser i närheten kan ni ju säga till:rolleyes: Har letat lite efter funäsdalens skoterklubb sida men inte hittat något tänkte att det kanske finns något om kurser där...
Skoterkort är helt teoretiskt. Så du slipper en "uppkörning" fiffigt va? ;)
Så, bara avlägga teoriprovet och ansöka om förarbevis.

http://www.vv.se/templates/page3____246.aspx

"För att få förarbevis ska du genomgå utbildning och avlägga ett kunskapsprov..."

och ett kunskapsprov är teoretiskt.

E

ejwbegysv

Du kan tyvärr inte skriva provet innan du har fyllt 16 år...

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Okej... Men när syrran tog det och en polare så gjorde dom provet sen körde dom på en lägda där dom hade olika uppgifter som att köra runt koner mm, kanske är olika?

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Och en till fråga, Ingen som vet av nån som brukar anordna intensivkurs i närheten av funäsdalen?

E

ejwbegysv

Okej... Men när syrran tog det och en polare så gjorde dom provet sen körde dom på en lägda där dom hade olika uppgifter som att köra runt koner mm, kanske är olika?
I själva utbildningen kan det mycket väl ingå teori, men det är inget krav för att du ska få ett skoterkort...

Det är till 99% skoterklubbarna i området som fixar med dessa utbildningar... Sök på google efter dom och kontakta dom så får du säkert hjälp!

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Okej men jag skulle inte tackat nej till att köra om man hade tid syrran fick ju prova en rx1'a, rmk 151'', rave -, 2st edge, summit -03 mm så jag skulle då som sagt inte tackat nej:)