Har en xc500sp -00 som går klockrent hemma i gävle. Men åker upp till funäsdalen en vecka/år och där går den mycke sämre samt drar mycke bensin så den går för fett. var ner till shellmacken där dom har polaris verkstad och frågade lite. han sa att jag inte skulle bestycka omden utan skruva på en justerskruv, antar att han menade brännsleskruven. Sena sa han att de var inbildning att den gick sämmre och att de bara var vi från gävletarkten som hade dom problemen....är de så de var bara min som gick sämmre (bara jag som körde polaris)
Jag testade aldrig att justera nå men tänkte göra de i år, har läst lite trådar om bestyckning men hitade inget som "passade" mig
så ska jag justera på förgasarna eller byta munstycken? nån som har varit med om samma sak på polaris, tycker att Skidoo, A C och yamaha klarar sig bättre.
Jag testade aldrig att justera nå men tänkte göra de i år, har läst lite trådar om bestyckning men hitade inget som "passade" mig
så ska jag justera på förgasarna eller byta munstycken? nån som har varit med om samma sak på polaris, tycker att Skidoo, A C och yamaha klarar sig bättre.