Skoterns dag

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Ja man kan ju undra varför dom lägger skoterns dag så pass tidigt på året när man inte kan provköra nyheterna men det är klart det kan ju bli en massa jobb för märkesverkstaden om folk kvaddar pryttlarna.:)
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Hehe, ja kanske är så.
Men det hade ju vart trevligare om man hade kunnat åkt skoter dit å kikat.

Vet nån om Ockelbo Gummiservice säljer Polaris fortfarande? Tyckte jag hörde nå rykten om att han skulle sluta. Undra vilken närmaste återförsäljare är om man bor i Gästrikland då.
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Hehe, ja kanske är så.
Men det hade ju vart trevligare om man hade kunnat åkt skoter dit å kikat.

Vet nån om Ockelbo Gummiservice säljer Polaris fortfarande? Tyckte jag hörde nå rykten om att han skulle sluta. Undra vilken närmaste återförsäljare är om man bor i Gästrikland då.
Hehe du kan komma till Luva här i bollnäs eller Lulles i Edsbyn :)
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Förtillfället finns dom ifall kvar.. men jag har inte hört att dom ska lägga ner. Men däremot har jag hört de ryktas om att dom söker återförsäljare till polaris i gävle.. Men annars blir de nånstans upp mot bollnäs/söderhamn

EDIT: eller om du bor i sandviken kanske det är lättare att ta sig nånstans mot falun. men jag vet ej om dom har nån återförsäljare där.
Du får kika in på http://www.polarisindustries.com/sv-se/Vehicles/FindADealer/FindIntlDealer.htm ..

Hehe, ja kanske är så.
Men det hade ju vart trevligare om man hade kunnat åkt skoter dit å kikat.

Vet nån om Ockelbo Gummiservice säljer Polaris fortfarande? Tyckte jag hörde nå rykten om att han skulle sluta. Undra vilken närmaste återförsäljare är om man bor i Gästrikland då.
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Jadu bra fråga :p har aldrig vart på nån.. men som de låter ska dom väll visa dom nya maskinerna och ha öppet hus på återförsäljarna..
im right? eller helt fel?
 

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Hörde av chefen min idag på jobbet som bor i Ockelbo att dom hade slutat sålt skotrar men reservdelar och oljor och service verkade som dom skulle forsätta med, sen hade han även hört att det var någon MC-firma i Valbo som skulle bli återförsäljare. Det låter ju smidigare än Ockelbo, även fastän man har delar av familjen som bor där så man är ju där emellan åt.

Förtillfället finns dom ifall kvar.. men jag har inte hört att dom ska lägga ner. Men däremot har jag hört de ryktas om att dom söker återförsäljare till polaris i gävle.. Men annars blir de nånstans upp mot bollnäs/söderhamn

EDIT: eller om du bor i sandviken kanske det är lättare att ta sig nånstans mot falun. men jag vet ej om dom har nån återförsäljare där.
Du får kika in på http://www.polarisindustries.com/sv-se/Vehicles/FindADealer/FindIntlDealer.htm ..

Men får se vad man gör till helgen, kanske blir en sväng till Bollnäs eller Söderhamn å spanar in skotrar ;)
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Isf skiter jag nog att kika in polaris maskiner ;D men de går väll kolla på ski-doo i jädraås och yamma i järbo? im right?

När sluta dom sälja? Det måste väll vart ett bra tag sen?

Hörde av chefen min idag på jobbet som bor i Ockelbo att dom hade slutat sålt skotrar men reservdelar och oljor och service verkade som dom skulle forsätta med, sen hade han även hört att det var någon MC-firma i Valbo som skulle bli återförsäljare. Det låter ju smidigare än Ockelbo, även fastän man har delar av familjen som bor där så man är ju där emellan åt.




Men får se vad man gör till helgen, kanske blir en sväng till Bollnäs eller Söderhamn å spanar in skotrar ;)
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
tur att man har återförsäljare för alla märken i sammhället, man slipper åka så långt då. sen så är det ju väldigt trvligt med locken till 33cl colaburkar, godiset och klistermärkena, hehe :p brukar ju också vara en o annan återförsäljare som har extrapriser på nån sak så man kanske hittar nåt fynd, vem vet :D fick t. ex löpa en skoterfilm för 40 kr förra året som var 3 veckor gammal, återförsäljaren sa att den var gammal ;P