Skoterpremiär för öviksbor!

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Så tråkigt väder ute nu :(. När kommer kylan? Vill ha minus 20 nu så vi får is på sjöarna och att det börjar snöa om en vecka :).

TBear

Välkänd medlem
21 dec 2007
540
1
18
Örnsköldsvik
Så tråkigt väder ute nu :(. När kommer kylan? Vill ha minus 20 nu så vi får is på sjöarna och att det börjar snöa om en vecka :).
Det där lät bra! får hoppas det blir så väldigt snart!

Men hur ser det ut i solberg?
enligt rapporten jag får, så vekar det iaf vara -5 där nu!

Rapport K-len? du skulle väl dit nu på lördag? blir det nå åkning?

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
hur är snö nivån i solberg? Har ju kylan kommit också :), skönt att isarna fryser på.

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
jag hörde idag att de va mer snö i övik området än va de va i solberg! Att de kom mindre snö där i solberg än utmed kusten.

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Tråkigt men kan bli så ibland. Blir första turen i helgen ialf hoppas man , blir en vända på skogsbilväg =).

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
Ingen som kört nått över jul-nyår? Var och körde igår någon mil ifrån Örnsköldsvik =) . Rätt bra med snö men dålig grund, man får passa sig för sten å sånt under snön.

Last edited:

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
var och körde lite dagarna innan nyår, men som du säger dålig botten och snön är väldigt fin, det var i själevad-överhörnäs-västerhus områdena jag var i då och körde. senaste jag har från solberg var att backen inte har öppet än iaf, förmodligen för att snön som är nu är väll nästan omöjlig att pista en botten av

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Ingen som kört nått över jul-nyår? Var och körde igår någon mil ifrån Örnsköldsvik =) . Rätt bra med snö men dålig grund, man får passa sig för sten å sånt under snön.
Vart? :D

Åkte förövrigt förbi solberg förra veckan.
Verkade inte vara några större mängder snö iaf...

saabpower

Aktiv medlem
22 nov 2008
74
0
6
Butsjöböle / Örnsköldsvik
ute å körde en sväng nu i kväll runt Gerdal, som alla andra säga bra med snö men inte någon botten = lätt å köra sönder. Körde en sväng över Snippersjön men det var fullt med vatten på den...

yamis

Välkänd medlem
15 nov 2007
178
0
6
Övik
ja det är vatten under snön på sjöarna men det går rätt bra att köra. Har själv kört på själevadsfjärden och uppför ränan från billsta och upp mot happsta. Bara att gasa och hålla sig hyffsat nära stranden. Men om man inte känner till hur strömmarna och annat är på olika ställen så ta det lungt.

Last edited:

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
har flera kompisar som använder själevadsfjärden dagligen. Och anundsjösjön är inga problem att köra på nu heller. Och lederna här omkring mellansel ska ja väll inet klaga på. Dom har fått till det mkt bra med tanke på hur bottenlöst det är överallt annars.

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
ja det är vatten under snön på sjöarna men det går rätt bra att köra. Har själv kört på själevadsfjärden och uppför ränan från billsta och upp mot happsta. Bara att gasa och hålla sig hyffsat nära stranden. Men om man inte känner till hur strömmarna och annat är på olika ställen så ta det lungt.
bor du där i närheten? :)

använder även jag själevadsfjärden då det inte är några problem, men åker dock inte bort mot kärringberget av säkerhetsskärl.