Man ha väl gjort en ***** massa tabbar men jag kan ta nån av de värsta =P
Detta va vid 99 tror jag, iaf så va jag och ett par kompisar ut på en söndags tur med skotrarna o bara lekte lite, och vi kom fram bland åkrarna i en by som vi brukade vara o leka på, och på ett ställe där är det väldigt kuperad mark som går upp o ner överallt, men på ett ställe går det upp 2 JÄTTE kullar/slänter, och vid en av dessa kullar så kommer man upp på en jätteåker så man kan juh då ladda lite o flyga ut på åkern som är bakom.
Saken va iaf att min kompis hade köpt sig en mxz500 av årsmodell 98 som va i nyskick (den hade gått typ 60 mil), o jag va juh lite sugen på en sån maskin så jag frågade om jag fick testa skotern för som sagt jag va juh så sugen på en sån, sagt o gjort jag fick testa den o jag körde försiktigt runt bland åkrarna o "analyserade" maskinen och beslutade mig att åka in i ett litet skogsparti som är i anslutning till åkrarna för att slutligen komma ut på åkern igen. o då ser jag "backen" framför mig o antar att polarna står o väntar på mig bakom på åkern så då ska man juh impa lite så jag trycker gashantaget i botten o ger mig uppför slänten för att flyga lite, o på toppen i ca 70km/h ser jag VAFAN detta är juh inte DEN kullen, detta är juh kullen innan som sluttar lika brant nerför o jag får mig en flygtur som kan mäta sig med dagens ramphoppare =)
och nedanför allså UNDER mig ser jag min kompis står o skriker NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ och jag tittar framåt ser OJ jag kommer landa i uppförslut, inte bra, så jag håller gas för att få skotern att landa platt ist för med skidorna rätt in i slänten, pang landar slår bogggin i botten och hjälmen i styret + ser 2 vändhjul fara förbi mig o skotern står där den står, skäms som en hund när polarna kommer farandes för att kolla så man va ok, slutar med båda skenorna krokiga, 2 vändhjul kaputt och en dämpare sprucken =) , inte nog med det han hade skotern halvförsäkrad.. =) kostade mig 12000:- , den dyraste flygtur jag gjort nångång iaf =)
En annan grej va när vi låg o smiskade allt vi orkade på en led (som för övrigt är en oplogad väg så det gick undan) och va på väg till en polares stuga, men iaf så hade polare köpt sig en ny rave 800 tror det va 02 och jag hade riktigt svårt att hänga på, men iaf den oplogade vägen slutar med en bom sen är det en snöhög bakom för vägen som korsar bakom bommen är plogad. iaf jag ligger bra fort o helt plötsligt ser jag polaren som står parkerad höger om bommen och väntar så jag ska bromsa och INGENTING händer!?!?! den e paj!!!! iaf på 2 sekunder hann jag tänka på massor hur/vad ska jag göra nu osv, bestämmer mig till sist för att styra ifrån bommen o slänga mig av, sagt o gjort jag styr vänster o sen slänger jag mig av, ser skotern flyga upp på snövallen vänster över bommen för att tillslut landa o stanna som parkerad på vägen bakom med inte en skråma på varken mig polaren eller skotern,,, jösses den hade kunnat sluta illa =P