Skoterträff I "Sundsvallsområdet"

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tjena!
Jag såg en väldigt kreativ idé om att ha en skoterträff i Boden/Luleå så jag tänkte kolla om de finns någon i "Sundsvallsområdet" som är sugen på en skoterträff med lite käk å sånt..

Första tanken på tid var vecka 10 (sportlov) för dom som håller sig hemmavid.

Kan detta vara något?

Mvh: Metso

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
jag skulle lätt va mä beroende på vart de är.
och på sportlovet är jag i vemdalen men inte hela veckan

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
nä då....bra pris på skoter nu
Inte på vad jag är ute efter (Nytro XTX), och i och med att jag ska starta upp ett företag i Sundsvall så kommer det ta mycket tid. Tur att det finns skoter+sladd att köra med :push:

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jag är eventuellt intresserad beroende på tidpunkt och plats.
Är kanske inte skitsugen att offra en dag där det är mycket mindre snö liksom ;)

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Matfors kan vara en bra plats som inte är så långt bort...brukar ju kunna vara lite mer snö bara man kommer 1-2mil in från kusten, dock så just nu passar det bättre med att spela golf nästan.(det är ju grönt på gräsmattorna)

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
Hej hej!

Det lät helt klart intressant, jag är på om det är så att jag håller mig här på hemmaplan. Brukar ha som tradition att fly fältet när det vankas sportlov, men som sagt beror på dag. Vore skoj iaf :becky:

Bra intiativ :eyebrows:

/Malin Wiik

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Va roligt att någon är intresserad :biggrin1: Kovland kan ju annars vara ett bra alternativ?

Som sagt så ser de ganska mörkt ut just nu men framåt sport eller påsklovet, alternativt någon helg på vårkanten?

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Det finns ju möjlighet att ta sig till kovland från både timrå och matfors/Njurunda.
Vill minnas att det är ungefär 4 mil över bergena. Dock måste de komma en hel del snö innan det är farbart. Brukar vara na jävla klättringar också.

Skåp

Välkänd medlem
16 nov 2006
196
0
6
Hudiksvall
Jag är också med på noterna...
Spelar ingen större roll vart i sundsvall/matfors området ni bestämmer
(Jag måste ju ändå ta bilen :hello:)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Härligt! Vilken typ av körning skall utföras? bli det led/långfärd eller bus/klättring?

Om det blir många så kanske vi får dela upp oss på de två kategorierna för det är inte så jätte skojigt för dom med 144" + att smiska led tillsammans med en 307a :sad2: Men de går kanske att lösa? vad tror ni?

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Det är ju under förutsättningarna att det finns mycket att åka på i Kovland. Jag är helt borta när det gäller kovland med omnejd.

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
För min del kvittar det vart, jag skulle faktiskt tycka att det vore kul att bekanta sig med något nytt område här i hemtrakterna :becky:

Jag gillar både bus och stök samt ledåkning. Vägrar dock köra med touringåkare, för då brukar hastigheten inte överskrida 20 km/h, och därmed fryser jag snabbt ihjäl :dizzy:

/Malin Wiik

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Om det blir någon så kommer jag nog!:wof:
...Om det blir någon snö i vinter !

ed. Metso din sjö vorre väl nått... går det leder däromkring ?.