Är just detta som är så kul när man skriver "variatorkit"monterat och sen är bara primärfjädern bytt...Vet att de finns mycket att hämta. Åker just nu med team orange primär fjäder 165-310. Har försökt hitta en setup på vikterna med bra inslagsvarv och bra fart på mattan i alla register. Åker med std helix. Snö finns de. Bor utanför Luleå. Snarare att de är för sockrigt under.
Är väll just detta som jag upplever som problem med en rak rätt flack helix att man får lite fart på mattan från början. Har man inte jätemycket effekt så gäller det att få upp maskinen i balansläge så fort som möjligt, för att sedan ha en bra backshift så man kan hålla kvar den där och bara reglera lite med gasen.
Har själb bytt till en helix med ännumer vinkel i början jämfört med dom som sitter i pro rmk proride. Blev ännu lättare på skidorna få... men det verkar vara poppulärt att köra samma beprövade grejor i axysen som på proride, dvs originalhelix från rmk proride lämplig primärfjäder typ den du har och sedan en svart/vit sekundärfjäder. Och vikter original 10-68 som är slipade till lämplig vikt så varven blir rätt. Axysen borde dra lite mer vikt än gamla motorn... pö gamla är 67g väldigt lämpligt. Original väger dom närmare 69gram.