Skumt fel på Grand Tourer-09

jarven

Medlem
1 jan 2008
31
0
1
Kan vara lite trixigt att se skadan, kablaget skaver oftast mot cylinderfoten som är sylvass vilket gör att snittet kan bli väldigt fint, går bra att repa. Lite trångt bara. Tror inte avgastempen är inblandad
Riv ut ljuddämparen ,klipp buntbanden runt kylslangarna , vik upp den undre slangen över pipan så kommer man åt hyfsat.
Vill man kolla innan man river kan man ta en pinne eller nåt och trycka/gnugga lite på kablaget mot cylinderfoten vilket brukar kunna framkalla felet.
Lycka till

willys50

Ny medlem
21 aug 2009
4
0
1
grand tourer 09.Tre gånger så har min skoter börjat hacka när den körts närmare 40 km för övrigt så går den bra

ntense

Medlem
21 feb 2013
10
0
1
Då verkar jag ha fått ordning på skotern. I mitt fall verkar felet ha varit ett litet original bränslefilter som var igensatt. Nu sitter ett nytt modifierat originalfilter som är betydligt större vid pumpen inuti tanken.

Inga felkoder trots att den gick riktigt dåligt. Rev isär och gick igenom kablarna men kunde inte se några skador alls. Tempsensorn verkad också fungera då den visade siffror mellan 305 och 330 grader på datorn när den var varm och man varvade lite.

Tackar ödmjukast för alla tips!

Man är ju som sagt inte sig själv när skotern inte mår prima... :ciao: