D
Deleted member 9532
Jag tycker att skoterklubbarna borde satsa mer på skyltning! Råkade ut för något riktigt obehagligt i helgen. Jag och min pappa skulle åka från Granvåg till Näsåker. Efter att ha kört fel ett antal ggr p g a dålig skyltning och gamla kartor satt vi nu fastkörda bland stenarna vid Prästorrsjön. Paniken började krypa fram sakta då det var kallt, blåsigt och snöigt. Som sagt skotrarna satt fast och Soppamätarna stod på Rött efter alla felkörningar. Vi lyckades ta oss loss efter ett antal lyft och vi vände tillbaka till närmaste skyltställning. Vi ringde till de info-nummer som stod på kartan och ingen kunde hjälpa oss. Men helt plötsligt hörs det en skoter och en ung kille kommer åkande. Denna vänliga skäl hjälpte oss att visa vägen till Myr, där det finns en pytteliten mack. Vi kom undan med blotta förskräckelsen av att nästan behöva bryta oss in i en fiskestuga för att övernatta, och allt detta p g a dålig skyltning! Efteråt kunde man skratta åt det som hänt, men obehaget finns kvar. Nej, nya skyltar och många skyltar är vad som behövs!