Sladdning Sävast 2012

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sladdat delar av Sävastön + Åberget idag.

Nätsladden jag haft hos mig är numera vid de andra sladdarna.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har idag sladdat Åberget- ner till Bodsvedjan- älven (Paradisön) stugan via jvg-leden-kraftledningen mot Sunderbyn

Resultatet blev blandat, på sina ställen är de djupa groparna kvar, på andra delar någorlunda hyfsat

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
När som helst. Vi ska bara se att snön efter lederna blir ihoppackade av skotrar först.

Vi behöver lite hård snö i botten av leden, så sladdarna glider på det.

Jag tror det kan vara läge att börja nästa helg, dvs 22-23 dec.

POLARIS SKS

Välkänd medlem
28 okt 2011
310
0
16
BODEN
Hej! nu har det varit blida ute några dagar,så att snö har packat ihop sig lite bättre nu och det blir ju kanonbra botten att Sladda på det.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Idag har Arne och jag hämtat vikingarna (offroad) från sommarvilan och samtidigt kört upp gamla spåret från sävastån (ravinen) mot petbergsvägen samt leden vid sidan om petbergsvägen

Tog sedan en premiärtur med sladden (raspen) mot Bodsvedjan och Paradisön, det var oerhört guppigt och gropigt, blev betydligt bättre men inte helt bra på vissa ställen, väldigt hårt i spåren

Vän av ordning kanske funderar på varför inte sladda när det är + ° men mig veterligt så finns det ingen sladd som funkar i kramsnö, sladdarna samlar på sig den blöta snön och lämnar inte sladden