det är inget fel på stenmarks maskin har också snabba lev men varför gå och bet 3600 spänn för lika skidor i sverige när du får samma skidor för under 3000:- i usa och som andra här säger så finns det större utbud på skidor i usa för det är där ifrån dom flesta skotertillbehörs firmor tar sina reservdelar ifrån även märkes handlarnas generalagentur tar sina delar från usa och skicka dom vidare ut till sina återförsäljare det är där i mellan det blir dyrare först bet general agenten sitt pris från usa till sitt stora lager sen bet återförsäljarna frakt från general agenten sen lägger dom på moms 25% och sin förtjänst så i slut ändan en grej som kostar 100 dollar att köpa direkt från usa kostar det tre dubbla i sverige men det är ändå ingen som säger att vi skoter ägare ska sluta att handla av våra märkeshandlare hls wildcat 1000triple:beer::beer:
Finns det någon generalagentur för eftermarknadssaker här?
Frågan är om omsättningen av dessa prylar är nog stor för att våra "ÅF" av dem ska accepteras som ÅF åt huvudleverantören, eller om det gillar läget med att de handlar genom ex. KJ Motorsports (som jag vet en viss lev. av eftermarknadsprylar här i Sverige gör).
Eftermarknaden här i Sverige är väl tämligen liten och utgör nog en blygsam bit av en skoterhandlares årsomsättning, därmed så gör det inte särskilt mycket om några privatimporterar sitt skit.
Garantiärenden och sånt tjaffs är ändå bara lättare om man privatimporterar, eftersom man slipper en mellanhand och har då mkt lättare får att delges dialog/sanning.
Jag pratar hellre skidor direkt med Kyle på KJ Motorsports än att ex. Stenmarks för min talan och då agerar mellanhand = struligare.
Även själva köpet underlättas ju, när man talar med källan direkt - källan som förhoppningsvis har den fakta man söker. Blir lätt missförstånd med en mellanhand, såvida den inte har *****t järnkoll på vad den snackar om.
Vissa jänke-lev. kan vara sega på mejlen, men jag har aldrig haft något problem med good will/service - vilket man ju har med var och varannan lev. här i Sverige.
Med fördel kan man givetvis forska runt om en lev. man är nyfiken på genom att titta runt på forum och se vad folk skriver om dem, så vet man ung. vilken service man har att vänta sig.