Slutburk till SRX vart köper man?

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
Hej ja undrar vart kan kan köpa en slutburt som är mindre en orginal?
MVH//Martin har kollat på speed tech och dom gör inga till SRX.
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
En mindre slutburk ? du menar väl en lättare burk jag vet inte vart man köper en sådan men köp inte en som ylar som satan bara folk är nog så le oss skoteråkare ändå.
;)
 

Bengan89

Välkänd medlem
14 jul 2006
274
2
16
jo för orginal väger ca:10 kg:p tappa lite vikt kanske från 10 till ca. 2-3kg
 
R

Robin

bortkasade pengar, du kommer garanterat inte känna att skotern väger 7kg mindre mer än vad man inbillar sig samt väldigt onödigt om du inte ska lätta hela skotern.
 

kroken_83

Välkänd medlem
3 dec 2006
130
0
6
Dalarna
skulle tro att det kommer märkas, På min SRx 700 så skulle jag vilja haft en lättare slutburk, skotern är inte jämntung på vänster och höger sida, Högra sidan ville alltid *Dyka* i djup snö.Effekt mässigt så kan man ju undra om det är någon skillnad.
 
R

Robin

skulle tro att det kommer märkas, På min SRx 700 så skulle jag vilja haft en lättare slutburk, skotern är inte jämntung på vänster och höger sida, Högra sidan ville alltid *Dyka* i djup snö.Effekt mässigt så kan man ju undra om det är någon skillnad.
inget jag hört iaf, pga att min kusin har en srx å aldrig hört honom klaga på de samt andra källor.

bengan89: slutburkar ger INGEN effekt alls även om försäljare uppger de. Speciellt inte på srx med sina mycket fint uträcknade pipor osv.
 

kroken_83

Välkänd medlem
3 dec 2006
130
0
6
Dalarna
Jo menjag har ägt en srx sen 02. och det kommer nog märkas på den sidan , det handlar om mycket vikt som försvinner . runt 7kg . Så jag tycker att det är värt det.